משפחה

טיפול תוך-אפי ב-Esketamine בטוח ויעיל בשילוב עם תרופות פסיכוטרופיות לטיפול בדיכאון (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Anxiety and Depression Association)

מתן תוך-אפי של Esketamine עם תרופות פסיכוטרופיות לא פגע בבטיחות ויעילות הטיפול להקלה על דיכאון, כך עולה מתיאור מקרה של מטופל שהוצג במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Anxiety and Depression Association of America.

החוקרים ביקשו לקבוע אם מתן תוך-אפי של Esketamine עשוי להקל על תסמיני דיכאון בגבר בן 51 שנים עם הפרעת דיכאון מג’ורי ודיכאון עמיד לטיפול, בו לא תועד כל שיפור בעקבות משלב של לפחות שלוש תרופות אחרות.

הטיפול ב-Esketamine ניתן ב-14 מחזורים, בשילוב עם תרופות פסיכוטרופיות, עם התאמת לוח הזמנים של הטיפול לפי התגובה הקרדיווסקולארית. התקדמות תסמיני דיכאון נקבעה על-פי מדד QIDS-SR (Quick Inventory of Depressive Symptomatology-Self-Report). פרופיל הבטיחות של Esketamine נקבע על-פי דיווח עצמי של תופעות לוואי, בעוד שמדדים המודינמיים תועדו באופן לא-פולשני באמצעות שרוולית אצבע.

החוקרים מדווחים כי חלה הקלה משמעותית בתסמיני הדיכאון של המטופל, מערך QIDS-SR התחלתי של 27 נקודות ל-7 נקודות לקראת תום הטיפול, ערך המתאים לדיכאון קל. בנוסף, לחץ הדם וקצב הלב של החולה הגיעו לשיא במהלך 30 הדקות הראשונות לאחר מתן Esketamine בטרם חזרו לערכי הבסיס, עדות לבטיחות ויעילות הטיפול התרופתי.

מהנתונים עולה כי Esketamine בטוח לשימוש, גם בחולים עם רקע רפואי מורכב והיסטוריה של יתר לחץ דם או משבר לחץ דם. בספרות הרפואית יש דיווחים כי ככל שההשפעה על המערכת הקרדיווסקולארית גדולה יותר, כך ההקלה בתסמיני דיכאון משמעותית יותר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Anxiety and Depression Association

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה