משפחה

ארגון הבריאות העולמי בוחן דיווחים אודות קשר אפשרי בין חיסוני פייזר ובין אובדן שמיעה (WHO)

ארגון הבריאות העולמי

ארגון הבריאות העולמי עורך בדיקה של מקרים נדירים של אובדן שמיעה והפרעות שמיעה אחרות על-רקע חיסונים כנגד נגיף הקורונה, בעיקר אלו של חברת פייזר, כך על-פי דו”ח מטעם הארגון.

מבין 11 מיליארד מנות חיסון שניתנו, ברישומי מערכת הבריאות העולמי מתועדים 164 מקרים של אובדן שמיעה ברחבי העולם בקרב מטופלים שקיבלו חיסון של חברת פייזר, מודרנה, או אסטרה-זנקה.

במערכת הרישום מדווח עוד על 367 מקרים של טנטון באוזן אחת או בשתיהן. ההפרעה בשמיעה הופיעה בין מספר דקות ועד מספר ימים לאחר קבלת מנת החיסון, כאשר במרבית המקרים מדובר היה בהופעת התסמינים בתוך יממה מקבלת הזריקה.

כ-80% מהמקרים המדווחים של טנטון הופיעו לאחר קבלת מנת חיסון של חברת פייזר כנגד נגיף הקורונה.

הגיל הממוצע של החולים שדיווחו על אובדן שמיעה עמד על 47 שנים, רובם היו בריאים וללא מחלות קודמות. הגיל הממוצע של אלו שסבלו מטנטון עמד על 48 שנים, כאשר ב-75% מהמקרים מדובר היה בנשים. שליש מבין אלו עבדו במרכזים רפואיים.

החוקרים כותבים כי חשוב לשמור על מודעות לקשר אפשרי בין החיסון ובין פגיעה בשמיעה, כאשר נתונים אלו עשויים לסייע לאנשי צוות רפואי ולמחוסנים לעקוב אחר התסמינים ולפנות לקבלת טיפול, במידת הצורך. מאחר ועדיין הנתונים בנושא מוגבלים , דרוש המשך מעקב אחר דיווחים אלו.

מתוך דו”ח מטעם הארגון הבריאות העולמי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה