משפחה

הזרקות סטרואידים אפידורליות מעלות סיכון לזיהום בתר-ניתוחי (AAPM 2022 Annual Meeting)

מאת יהונתן ניסן, סטודנט לרפואה באוניברסיטת תל אביב ופרמדיק

מטא אנליזה חדשה שפורסמה במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לרפואת כאב הראתה כי זריקות אפידורליות מותניות של סטרואידים (LESIs) קשורות לסיכון מוגבר לזיהום לאחר ניתוח דקומפרסיה בעמוד השדרה המותני. בסקירה שכללה יותר מ-174,000 חולים בסך הכל, אלו שקיבלו LESI ב-6 חודשים לפני ניתוח דקומפרסיה בעמוד השדרה המותני היו בסיכון גבוה יותר מפי שניים לפתח זיהום לאחר הניתוח בהשוואה לחולים שלא קיבלו זריקה כזו.

החוקרים ערכו סקירת ספרות וזיהו ארבעה מחקרים שדיווחו על הקשר של LESIs טרום ניתוחי עם זיהום לאחר ניתוח. המחקרים כללו 24,191 חולים שקיבלו LESI ו-149,942 חולים שלא, כאשר האחרונים שימשו כקבוצת הביקורת. הניתוח הראה שהסיכון לזיהום היה גדול יותר כאשר זריקות ניתנו קרוב יותר למועד הניתוח. כך, השכיחות של זיהומים לאחר הניתוח הייתה גדולה יותר באופן מובהק בחולים שקיבלו LESI פחות מחודש אחד לפני ניתוח דקומפרסיה בעמוד השדרה המותני לעומת קבוצת הביקורת (P = 0.01). באופן דומה, השכיחות של זיהומים לאחר הניתוח הייתה גדולה יותר באופן מובהק אם המטופלים קיבלו את הזריקות שלהם 1-3 חודשים לפני הניתוח בהשוואה לחברי קבוצת הביקורת (P = .05). לא נצפה הבדל משמעותי בזיהומים לאחר הניתוח בחולים שקיבלו זריקות 3 עד 6 חודשים מהניתוח שלהם (P = 0.07). עם זאת, באופן כללי, מטופלים שקיבלו LESIs בכל עת במהלך 6 החודשים שלפני ניתוח דקומפרסיה בעמוד השדרה המותני היו בסיכון גבוה פי 2.24 לפתח זיהומים לאחר הניתוח בהשוואה לאלו שלא קיבלו את הזריקות (P = .0003).

הסיכון לזיהום נובע ככל הנראה מההשפעות המדכאות את מערכת החיסון של סטרואידים, ציין המחבר. הוא הוסיף כי במחקרים קודמים, דווח שזמן מחצית החיים של מתן אפידורל של טריאמצינולון הוא מעל 253 שעות. בנוסף, דיכוי חיסוני “הוא אפקט ידוע של מתן סטרואידים”, בין אם נלקח דרך הפה, תוך ורידי, או, כפי שעולה מהניתוח הנוכחי, במתן אפידורלי. “הסטרואידים נמצאים בעמוד השדרה המותני למשך תקופה ארוכה מאוד, כך שזהו המנגנון הסביר ביותר להתרחשות זיהום”, אמר.

החוקר ציין ש-LESIs מבוצעים לעתים קרובות למטרות טיפוליות או בהקשר של אלגוריתמים אבחונים טרום ניתוחיים – ובדרך כלל נחשבים בטוחים כאשר ניתנים על ידי מומחים בהתאם לסטנדרטים מודרניים של טיפול.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה