תוצאות מאכזבות ל-Ibrutinib כנגד COVID-19 (מתוך Open Forum Infectious Diseases)

קורונה

במאמר שפורסם בכתב העת Open Forum Infectious Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת Ibrutinib (אימברוביקה) לטיפול סטנדרטי כנגד COVID-19 לא הובילה לשיפור שיעורי ההישרדות ללא כשל נשימתי לאורך 28 ימים בחולים מאושפזים עם מחלה חמורה משנית לנגיף הקורונה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים מגוון מצומצם של אפשרויות טיפול מאושרות לטיפול בחולים מאושפזים עם נגיף קורונה. Ibrutinib עשוי להפחית את הנזק הכבדי על-רקע הזיהום הנגיפי ע”י הפחתת ציטוקינים דלקתיים. כעת הם השלימו מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, בשלב 2, להערכת Ibrutinib למניעת כשל נשימתי בחולים מאושפזים עם COVID-19 בדרגה חמורה.

המחקר כלל מבוגרים עם COVID-19 בדרגה חמורה אשר נדרשו לאשפוז ותוספת חמצן, אך ללא כשל נשימתי. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Ibrutinib במינון 420 מ”ג או פלסבו פעם ביום, למשך עד 28 ימים עם טיפול סטנדרטי, כולל Remdesivir ו/או דקסמתזון.

מדגם המחקר כלל 46 חולים שחולקו באקראי לקבלת Ibrutinib עם טיפול סטנדרטי (22 חולים) או פלסבו עם טיפול סטנדרטי (24 חולים).

התוצא העיקרי של המחקר,  שיעור החולים ששרדו וללא כשל נשימתי לאחר 28 ימים, לא הושג, לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית לאחר תקנון לטיפול ב-Remdesivir (86% עם Ibrutinib עם טיפול סטנדרטי לעומת 79% עם פלסבו עם טיפול סטנדרטי; הבדל מתוקן של 5.8%, p=0.599).

תוצאי סיום משניים גם לא הדגימו שיפור מובהק סטטיסטית עם Ibrutinib בשילוב עם טיפול סטנדרטי.

חציון משך הטיפול עמד על 14 ימים עם Ibrutinib ופלסבו.

אירועים חריגים היו דומים עם Ibrutinib בשילוב עם טיפול סטנדרטי לעומת פלסבו עם טיפול סטנדרטי, כאשר שיעור כלל האירועים החריגים עמד על 55% לעומת 50%, בהתאמה, ושיעור האירועים החריגים החמורים עמד על 18% לעומת 13%, בהתאמה. אירועים חריגים אלו תאמו לפרופיל הבטיחות המוכר של Ibrutinib.

ממצאי המחקר אינם תומכים ביעילות Ibrutinib בחולים מאושפזים עם מחלה חמורה משנית לנגיף הקורונה. לטיפול פרופיל בטיחות סביר, אשר היה דומה לפרופיל הבטיחות בזרוע הפלסבו.

Open Forum Infectious Diseases 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה