משפחה

החשיבות הפרוגנוסטית של מדד מסת גוף והיסטוריה של סוכרת בחולים עם COVID-19 (מתוך PLoS One)

במאמר שפורסם בכתב העת PLoS One מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תת-משקל, כפי שנקבע לפי מדד מסת גוף נמוך מ-18.5 ק”ג/מ2, הינו גורם סיכון לתמותה בקרב קשישים עם COVID-19 בגילאי 65 שנים ומעלה, ללא תלות בסוכרת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את החשיבות של סיווג הסיכון של חולים עם COVID-19 לפי היסטוריה של סוכרת והערכה אובייקטיבית של המשקל והגובה (מדד מסת הגוף), תוך הערכת הסיכון לחומרת המחלה הזיהומית והסיכון לתמותה במדגם גדול של חולים בבית חולים בדרום קליפורניה.

החוקרים התבססו על נתונים ממחקר עוקבה רטרוספקטיבי של חולים עם COVID-19 שטופלו במרכז הרפואי Cedars Sinai Medical Center בין 8 במרץ, 2020, עד 25 בינואר, 2021. נתונים אודות המאפיינים הסוציו-דמוגרפיים ומחלות קודמות נאספו מהרשומות הרפואיות הממוחשבות. ניתוח סטטיסטי שימש לזיהוי גורמי סיכון וכן להערכת החשיבות של סוכרת והשמנה בחומרת המחלה.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים מתחת לגיל 65 שנים, סוכרת עמדה בבסיס 19-30% מהקשר בין השמנה ובין חומרת COVID-19. בקרב חולים בגילאי 65 שנים ומעלה, מדד מסת גוף נמוך מ-18.5 ק”ג/מ2 זוהה כגורם סיכון לתמותה, ללא תלות בהיסטוריה של סוכרת. מנגד, לעודף-משקל הייתה השפעה מגנה קלה בקרב חולים ללא היסטוריה של סוכרת.

בקרב חולים מתחת לגיל 65 ובאלו בגילאי 65 שנים ומעלה, באלו עם השמנה וגם סוכרת תועד הסיכון הגבוה ביותר למחלה בדרגה חמורה יותר.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים נוספים במטה להבין טוב יותר את ההשפעה של האיזון הגליקמי על הפרוגנוזה של חולים עם COVID-19.

PLoS One, April 7, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה