משפחה

עדויות חדשות תומכות בבטיחות ויעילות Risankizumab לטיפול בפסוריאזיס (Dermatol Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת Dermatologic Therapy מדווחים חוקרים מאיטליה על תוצאות מחקר חדש התומכות ביעילות הגבוהה ובפרופיל הבטיחות החיובי של Risankizumab (סקייריזי) לטיפול בחולים עם פסוריאזיס, ללא תלות במאפייני החולה או המחלה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנם מספר תכשירים ביולוגיים חדשים המכוונים כנגד ציר IL23/Th17, דוגמת Risankizumab, אשר פותחו כאפשרות טיפול לפסוריאזיס. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של Risankizumab בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית-עד-חמורה לאורך 52 שבועות.

המחקר הרטרוספקטיבי, רב-מרכזי, כלל חולים שהחלו טיפול ב- Risankizumab בין יולי 2019 ועד דצמבר 2020. מדד PASI (Psoriasis Area and Severity Index) נבדק בתחילת המחקר ולאחר 4, 16, 28 ו-52 שבועות. תגובה קלינית נקבעה על-פי מדדי PASI75, PASI90 ו-PASI100 באותן נקודות זמן. עוד נאספו נתונים אודות סוגיות בטיחות ואירועים חריגים.

מדגם המחקר כלל 112 חולים עם פסוריאזיס.

מהנתונים עולה כי תגובה לפי PASI90 הושגה ב-17.86% מהחולים לאחר 4 שבועות, ב-72.22% מהחולים לאחר 16 שבועות, ב-91.0% מהחולים לאחר 28 שבועות וב-95.24% מהחולים לאחר 52 שבועות. לא תועד קשר בין המשתנים השונים שנבחנו במחקר ובין תוצאי היעילות ולא תוארה השפעה של משתנים דוגמת מדד מסת הגוף, מדד PASI התחלתי או טיפול ביולוגי קודם.

באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים כותבים כי במהלך המחקר לא דווח על סוגיות בטיחות חמורות או הפסקות טיפול על-רקע אירועים חריגים.

ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות Risankizumab לטיפול בחולים עם פסוריאזיס, ללא תלות בגורמים הקשורים בחולה או במחלה.

Dermatol Ther. 2022 Apr 6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה