משפחה

טיפול ב-Patiromer מפחית רמות אשלגן ואת הסיכון הכרוך בטיפול תרופתי לאי-ספיקת לב בחולים עם מחלת כליות כרונית (מתוך כנס ה-NKF)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-National Kidney Foundation Spring Clinical Meetings עולה כי Patiromer מהווה טיפול יעיל במניעת היפרקלמיה ומסייע בהפחתת הסיכון הכרוך בתרופות לאיזון לחץ הדם בחולים עם מחלת כליות כרונית ואי-ספיקת לב.

מעכבי מערכת רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון מהווים את אבן הפינה של הטיפול באי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל ומחלת כליות כרונית. למרות שההנחיות ממליצות על הפסקת טיפול בתרופות אלו רק כמוצא אחרון בחולים אלו, הטיפול בתרופות אלו אינן משמשות באופן מספק.

השערת המחקר הייתה כי טיפול ב- Patiromer, סופח אשלגן חדש, יוביל להפחתת רמות אשלגן בדם, צעד אשר יסייע במתן טיפול תרופתי בהתאם להנחיות בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד ומחלת כליות כרונית.

מחקר DIAMOND כלל 1,195 חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, או היסטוריה של היפרקלמיה עקב מעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון. במהלך 12 שבועות בוצעה אופטימיזציה של הטיפול במעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון, כולל שימוש באנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים ו- Patiromer.

בקבוצת המחקר, 878 חולים השלימו בהצלחה את שלב ההרצה ולאחר מכן חולקו באקראי להמשך טיפול ב- Patiromer או פלסבו.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים בזרוע הפלסבו תועד שיעור גבוה יותר של אשפוזים על-רקע מחלות לב וכלי דם, בהשוואה למטופלים ב- Patiromer ותועד מספר גבוה יותר משמעותית של אירועי רעילות כאשר ריכוזי אשלגן בדם נעו בין 5 ו-6 מילימול/ליטר.

במרבית החולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל עם היפרקלמיה תחת טיפול בתרופות אלו ניתן להשיג מינון אופטימאלי של מעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון כולל אנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואידים, כאשר מטופלים ב- Patiromer תוך שמירה על ריכוזי אשלגן תקינים. בסיכומו של דבר, הטיפול ב- Patiromer הוביל לירידה בסיכון היחסי של 35% במספר הכולל של אירועי היפרקלמיה.

ממצאי המחקר הנוכחי משקפים את הניסיון הקליני הגדול ביותר עם סופח אשלגן כלשהו בטיפול באוכלוסיית חולים זו.

מתוך כנס ה-National Kidney Foundation Spring Clinical Meetings

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה