משפחה

בזכות ניתוח חירום – ניצלו חייה של תינוקת שנולדה עם מום קשה(הודעת אסותא אשדוד)

הודעת ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעו הזוג שמחה ויאיר תירם, תושבי העיר אשדוד, ללדת את בתם הבכורה וזאת לאחר מעקב הריון תקין שבוצע בקהילה.

בצאת התינוקת לאוויר העולם, בחדר הלידה, היא הפסיקה לנשום ונזקקה להחייאה.

לאחר ייצוב מצבה, היא העוברה לפגייה לצורך בירור והמשך טיפול.

בין השאר עברה התינוקת צילום חזה ובו אובחן כי היא סובלת מבקע סרעפתי: מום מולד קשה ביותר שמנע את סגירתה המלאה של הסרעפת במהלך ההיריון, דבר שגרם לאיברי הבטן להימצא בחלל החזה תוך פגיעה בהתפתחות הריאות, מציאות שמנעה מהתינוקת לנשום בכוחות עצמה.

עקב מצבה הקשה, לא התאפשרה העברתה לחדר הניתוח כמקובל, והוחלט לנתחה בפגייה, לשם תיקון המום.

הניתוח בוצע בהובלתו של ד”ר ודים קפולר, מנהל יחידת כירורגיית ילדים בביה”ח.

הניתוח עבר בהצלחה, עם זאת, מצבה המשיך להיות קשה. התינוקת נזקקה להנשמה ונשקפה לה סכנת חיים לפרק זמן של שלושה שבועות. 

ככל שחלף הזמן, הלך מצבה והשתפר עד שנגמלה לחלוטין מהצורך בהנשמה מלאכותית ובימים אלו, לאחר חודשיים מלידתה, שוחררה לביתה כשהיא נושמת בכוחות עצמה, בתקווה לבריאות שלמה.

ד”ר ודים קפולר הרופא המנתח: “מדובר בתינוקת בת יומה שנולדה עם מום מאתגר מאוד מבחינה כירורגית: מרבית איברי הבטן נמצאו סביב החזה השמאלי לצד הלב הפועם ומשום גודלו של הכבד. כל ניתוח הוא מורכב, אך ביילוד בן יומו הדבר נכון שבעתיים, בטח כאשר אחד האיברים גדול ביחס לשאר האיברים וכל תנועה של המנתח עלולה לגרום לדימום מסכן חיים. מהלך הניתוח בוצע באופן העדין ביותר ובזהירות מרבית, שלשמחתנו הסתיים בהצלחה וללא סיבוכים”

ד”ר עומר גלובוס מנהל הפגייה: “מדובר בתינוקת שנולדה עם פגם בסרעפת  שסיכן את חייה. גם בסיום הניתוח, שהוכתר בהצלחה, המשיכה התינוקות להיות אתגר טיפולי מורכב ביותר. התינוקת והטיפול אותו קיבלה, הינם הוכחה נוספת לחשיבות הקמתו של ביה”ח הציבורי אסותא באשדוד ולפגייה המשוכללת שקיימת בו. אני מאחל לתינוקת ולבני משפחה בריאות שלמה”

הורי התינוקת, שמחה ויאיר תירם: “חשוב לנו להודות לבורא עולם על הנס שעשה עימנו, ותודות מיוחדות למנתח, ד”ר ודים קפולר ולמנהל המחלקה המסור, ד”ר גלובוס ולכל צוות ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד על המסירות, האכפתיות, המקצועיות, העידוד והתמיכה לאורך כל הדרך”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה