משפחה

שיעורים גבוהים יותר של דרמטיטיס אטופית בתינוקות שנולדו במהלך סגר במגפת הקורונה (Pediatric Allergy and Immunology)

בקרב תינוקות שנולדו במהלך סגר במגפת הקורונה באירלנד בין מרץ ועד מאי בשנת 2020 תועדו שיעורים גבוהים יותר של דרמטיטיס אטופית וריגוש לביצים, אך לא אלרגיה לביצים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatric Allergy and Immunology. החוקרים מצאו עוד שיעורים נמוכים יותר של תחלואה של תינוקות ואשפוזים, כמו גם שיעורים גבוהים יותר של הנקה באוכלוסייה זו, בהשוואה לביקורות היסטוריות.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 344 תינוקות (55% בנים) שנולדו בין מרץ ועד מאי בשנת 2020 ונכללו במדגם CORAL, פרויקט להערכת הפרעות אוטואימוניות ואלרגיות בקרב תינוקות שנולדו בתקופה זו.

במהלך ביקור לאחר 12 חודשים, תינוקות אלו השלימו תבחין עורי להערכת אלרגיה לחלב, ביצים ובוטנים, לצד הערכת אבחנה של דרמטיטיס אטופית ובדיקת נוגדנים כנגד נגיף הקורונה. עוד השלימו החוקרים בדיקות דגימות צואה ודם.

החוקרים מדווחים כי במדגם טרם המגפה משנת 2008 נקבעה אבחנה של דרמטיטיס אטופית ב-15.5% מהתינוקות, בעוד שבקרב התינוקות במדגם CORAL תועדו שיעורים של 25.3% (p<0.0001). עוד עולה מהנתונים כי 74 מבין 87 התינוקות סבלו מדרמטיטיס אטופית פעילה בעת הביקור לאחר 12 חודשים, כולל 56 חולים (76%) עם מחלה קלה, 15 (20%) עם מחלה בינונית ו-3 (4%) עם מחלה חמורה.

מהנתונים עולה כי שיעורי ריגוש ואלרגיה לחלב ובוטנים היו דומים במדגם משנת 2008 ובמדגם משנת 2020, אך שיעורי הריגוש לביצים (3.7% לעומת 5.8%, p=0.02) ואלרגיה לביצים (2.7% לעומת 3.2%) היו נמוכים יותר במדגם המוקדם. הבדלים אלו עשויים לנבוע מהיארעות גבוהה יותר של דרמטיטיס אטופית במדגם CORAL.

עוד מדווחים החוקרים כי בשנת 2015 כ-58% מהתינוקות באירלנד ניזונו מחלב אם בעת השחרור מבית החולים לאחר הלידה, עם ירידה ל-35% לאחר שלושה חודשים, 15% לאחר חצי שנה ו-11% לאחר 9 חודשים. עם זאת, במדגם CORAL, 54% מהתינוקות ינקו לאחר 6 חודשים ו-35% המשיכו עם חלב אם לאחר 12 חודשים.

לאחר 12 חודשים, 66% מהאימהות במדגם CORAL שבו לעבוד, כולל עבודה מהבית, כאשר התינוקות שלהן היו בגילאי 2-12 חודשים. עם זאת, 29% מהאימהות ששבו לעבודה עדיין הניקו לאחר 12 חודשים, שיעור גבוה באופן דרמטי בהשוואה לשיעורים המדווחים טרם המגפה, ככל הנראה משנית לעליה בהיקף העבודה מהבית והנוחות, הזמינות, או הפרטיות על-רקע זאת.

בנוסף, פחות ממחצית מהתינוקות במדגם CORAL חוו מחלה זיהומית, כאשר 17% קיבלו טיפול אנטיביוטי סיסטמי. השיעורים משנת 2008 העידו כי 90% מהתינוקות חלו לפני גיל 12 חודשים, כאשר 80% קיבלו טיפול אנטיביוטי סיסטמי.

החוקרים מציעים כי השינויים האפשריים בהרכב המיקרוביום עשויים לנבוע מדפוסי ריחוק חברתי במהלך הסגר, כמו גם הפחתת שימוש בטיפול אנטיביוטיקה ועליה בשיעורי הנקה. הם מתכננים להמשיך לבחון את הנתונים במטרה לספק הסבר טוב יותר לעליה בריגוש לביצים ודרמטיטיס אטופית.

Pediatric Allergy and Immunology 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה