משפחה

טיפול ב-Lirentelimab יעיל כנגד צורות חמורות וכרוניות של דלקת לחמית אלרגית (J Allergy Clin Immunol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Lirentelimab הינו טיפול יעיל ונסבל היטב כנגד דלקת לחמית חמורה עם תסמינים אטופיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת לחמית אלרגית הינו מחלה דלקתית עינית עם תסמינים משנית לאאזנופילים ותאי מאסט. מחלות אלרגיות נלוות מופיעות בשכיחות גבוהה בחולים אלו. אפשרויות הטיפול הזמינות לעיתים קרובות אינן יעילות בחולים עם דלקת לחמית חמורה ומוגבלות בשל תופעות לוואי. Lirentelimab הינו נוגדן חד-שבטי המפחית רמות אאזנופילים ומעכב תאי מאסט.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הבטיחות והיעילות של Lirentelimab במחקר בתווית-פתוחה בשלב 1b. המחקר כלל חולים עם דלקת לחמית מסוגים שונים, כולל AKC (Atopic Keratoconjunctivitis), VKC (Vernal Keratoconjunctivitis) ו-PAC (Perennial Allergic Conjunctivitis), עם היסטוריה של טיפול מקומי או סיסטמי בסטרואידים. המשתתפים במחקר קיבלו עד שישה עירויים חודשיים של Lirentelimab והחוקרים עקבו אחר שינויים בספירת אאזנופילים בדם, שינויים בתסמינים לפי דיווח המטופלים, שינויים בסימנים ותסמינים עיניים לפי דיווח החוקרים, איכות חיים ושינויים ברמות ציטוקינים וכימוקינים בעיניים.

מדגם המחקר כלל 30 חולים, מהם 87% עם מחלות רקע אטופיות. לאחר טיפול ב- Lirentelimabתועד שיפור בתסמיני דלקת לחמית אלרגית (ירידה של 61%, רווח בר-סמך 95% של 75%- עד 48%-), סימנים ותסמינים עיניים (ירידה של 53%, רווח בר-סמך 95% של 76%- עד 31%-), בכל החולים עם דלקת לחמית אטופית.

עוד מדווחים החוקרים על שיפור משמעותי במחלות רקע אטופיות, עם ירידה של 55%-, 50%- ו-63%- בתסמיני דרמטיטיס אטופית, אסתמה ונזלת אלרגית, בהתאמה.

מהנתונים עולה עוד כי חלה ירידה ברמות סמנים דלקתיים בדמעות של חולים שטופלו ב- Lirentelimab.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו תגובות באתר העירוי בדרגה קלה-עד-בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Lirentelimab הינו טיפול נסבל היטב, יעיל לשיפור דלקת לחמית חמורה עם תסמינים אטופיים נלווים, לצד הפחתת מדדי דלקת בדמעות המטופלים.

J Allergy Clin Immunol. 2022 Apr 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה