משפחה

אימונים קבוצתיים להפחתת מתחים על ידי מודעות קשובה משפרים איכות שינה בנשים לאחר-מנופאוזה (BMC Psychiatry)

אימונים קבוצתיים להפחתת מתחים על ידי מודעות קשובה (Mindfulness-Based Stress Reduction, או MBSR) מהווים כלי יעיל לשיפור איכות השינה בנשים לאחר-מנופאוזה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMC Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעת שינה הינה אחת הבעיות הנפוצות במהלך מנופאוזה ומלווה בפגיעה בתחומי חיים שונים. כיום, אימוני מיינדפולנס זכו לתשומת לב רבה לאור ההשפעות החיוביות של תרגילים אלו והבטיחות הגבוה. כעת ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של אימוני MBSR קבוצתיים על איכות השינה של נשים לאחר מנופאוזה.

המחקר כלל 66 נשים לאחר-מנופאוזה הגילאי 45-60 שנים (33 נשים בכל קבוצה) במהלך השנים 2019-2020. בכל הנשים תועד מדד Pittsburgh Questionnaire של 5 נקודות ומעלה. לאורך חודשיים, נשים בקבוצת ההתערבות השלימו שמונה מפגשים שבועיים (120 דקות בכל מפגש) של אימוני MBSR קבוצתיים ודיונים אודות מנופאוזה בקבוצת הביקורת.

המאפיינים הסוציו-דמוגרפיים של המשתתפים לא היו שונים משמעותית בין קבוצת ההתערבות וקבוצת הביקורת טרם ההתערבות. מהתוצאות עולה כי בזרוע ההתערבות, המדד הממוצע של איכות השינה הכוללת טרם ההתערבות עמד על 10.21 נקודות, לעומת 4.7 נקודות לאחר ההתערבות ו-4.69 חודש לאחר ההתערבות. מנגד, בקבוצת הביקורת לא תועד כל שינוי משמעותי באיכות השינה הכוללת.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות אימוני MBSR קבוצתיים לשיפור איכות השינה בנשים לאחר-מנופאוזה.

BMC Psychiatry, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.