משפחה

מנות בוסטר של חיסון כנגד קורונה מסייעות בהפחתת הסיכון לאשפוז עקב זיהום חוזר (מתוך הודעת ה-CDC)

חיסונים ובוסטרים כנגד נגיף הקורונה מספקים הגנה מפני אשפוזים לאחר הדבקה חוזרת בנגיף הקורונה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מטעם ה-Centers for Disease Control and Prevention.

החוקרים כותבים כי למרות שזיהום קודם עשוי לספק חסינות מסוימת, ההגנה עשויה לדעוך עם הזמן ואינה מונעת אשפוזים לבית החולים. חולים רבים פיתחו חסינות טובה לאחר הדבקה בווריאנט המקורי של הנגיף בפעם הראשונה, אך לאחר גל הדלתא ובהמשך גל אומיקרון, הם ביקשו לבחון את ההשפעה על בריאות הציבור.

החוקרים ביקשו לקבוע את יעילות החיסונים והבוסטרים כנגד אשפוזים לאחר זיהום חוזר. הם בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של למעלה מ-50,000 חולים עם COVID-19 אשר אושפזו במהלך גל ווריאנט דלתא ואומיקרון למעלה משלושה חודשים לאחר זיהום קודם, אשר לרוב מעיד על זיהום חוזר, כולל 5,000 חולים שנמצאו חיוביים.

במהלך גל דלתא בין יוני ועד אמצע דצמבר בשנת 2021, סדרה של שתי מנות חיסון של חברת פייזר או מורנה הדגימה יעילות של כ-47% כנגד אשפוזים משנית לזיהום חוזר. מנת בוסטר הדגימה יעילות של למעלה מ-57% באותה עת.

במהלך גל אומיקרון בין אמצע דצמבר ועד פברואר, סדרה של שתי מנות חיסון הדגימה יעילות של כ-35%. עם זאת, מנת בוסטר הדגימה יעילות של כ-68% כנגד אשפוז עקב זיהום חוזר.

העדויות אודות גל אומיקרון עשויות להיות חשובות במיוחד בימים אלו, כאשר וריאנט BA.2 מתפשט במהירות. עם המשך המגפה, סביר להניח כי יותר ויותר מחלימים מהזיהום יידבקו שוב בנגיף הקורונה ולכן מומלץ להקפיד על קבלת החיסונים ומנות הדחף המומלצות להפחתת הסיכון לאשפוז. אלו שנדבקו בעבר בנגיף יכולים לשפר את ההגנה החיסונית שלהם ע”י הקפדה על קבלת החיסונים ומנות הדחף המומלצים.

מתוך הודעת ה-CDC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה