משפחה

התועלת של הוספת תיאופורינים ל-Vedolizumab לטיפול בחולים עם מחלת קרוהן (Gut)

בחולים עם מחלת קרוהן, משלב תיאופורינים עם Vedolizumab (אנטיביו) עשוי להיות יעיל יותר מ-Vedolizumab לבדו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Gut.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משלב Infliximab עם תיאופורינים יעיל יותר מטיפול מונותרפי ב-Infliximab בחולים עם מחלת מעי דלקתית, אך ההשפעה של תוספת תיאופורינים ל-Vedolizumab עדיין שנויה במחלוקת.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים התבססו על נתונים משני מאגרים בארצות הברית וצרפת לזיהוי קרוב ל-10,300 חולים עם מחלת קרוהן או קוליטיס כיבית, אשר החל טיפול ב- Vedolizumab; הם התאימו בין 804 חולים עם מחלת קרוהן ו-1,088 חולים עם קוליטיס כיבית שהחלו טיפול משולב עם חולים שקיבלו טיפול מונותרפי ב- Vedolizumab.

כישלון טיפול, אשר הוגדר כאשפוז או ניתוח בשל מחלה פעילה, החלפת טיפול, או טיפול ממושך בסטרואידים, היה פחות נפוץ עם טיפול משולב.

בחולים עם מחלת קרוהן, שיעורי כישלון טיפול לאחר 26 שבועות עמדו על 29% (236 חולים) בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה ל-34% (376 חולים) תחת טיפול ב- Vedolizumab בלבד.

בחולים עם קוליטיס כיבית, שיעורי כישלון טיפול לאחר 16 שבועות עמדו על 22% (236 חולים) תחת טיפול משולב, בהשוואה ל-24% (263 חולים) תחת Vedolizumab בלבד.

הסיכון לכישלון טיפול היה נמוך יותר משמעותית עם הטיפול המשולב, בהשוואה ל- Vedolizumab בלבד בחולים עם מחלת קרוהן (סיכון יחסי של 0.85, רווח בר-סמך 95% של 0.74-0.98), אך לא בחולים עם קוליטיס כיבית (סיכון יחסי של 0.90, רווח בר-סמך 95% של 0.77-1.05).

החוקרים כותבים כי ממצאים אלו עשויים לסייע בהנחיית החלטות לטיפול תרופתי בחולים עם מחלת מעי דלקתית הנדרשים לטיפול ב- Vedolizumab.

Gut, April 6, 2022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה