משפחה

מנה חמישית של חיסון כנגד קורונה מומלצת לחולי סרטן (מתוך הודעת ה-NCCN)

איגוד ה-NCCN (National Comprehensive Cancer Network) המליץ על מתן מנת חיסון חמישית כנגד נגיף הקורונה לחולים מדוכאי חיסון, כולל חולים רבים עם ממאירות או היסטוריה של מחלה ממארת.

המומחים מסבירים כי מנה חמישית של חיסון רנ”א שליח מהווה מנת דחף שניה, מאחר והסדרה הראשונית של החיסונים למדוכאי חיסון כוללת שלוש מנות של חיסון של חברת פייזר או מודרנה.

העדכון הנוכחי מבוסס על המלצה של ה-Advisory Committee on COVID-19 Vaccination and Pre-exposure Prophylaxis של ה-NCCN, אשר פרסמה את ההנחיות הראשונות בנוגע לחיסון לחולי סרטן בינואר 2021. ה-NCCN פרסם מספר עדכונים לאחר המלצה זו עם הצטברות המידע אודות הנגיף והחיסונים כנגד הזיהום.

כיום יש הרבה יותר מידע אודות COVID-19 והחיסונים וניתן להשתמש בידע זה להפחתת הבלבול והגברת ההגנה המוצעת למדוכאי חיסון.

בהנחיות האחרונות מטעם ה-NCCN בנוגע ל-COVID-19 נכלל עדכון לחולים שקיבלו תחילה את החיסון הניתן במנה יחידה של חברת ג’ונסון וג’ונסון, כולל המלצה כי החולים יקבלו חיסון רנ”א שליח כמנת הדחף הראשונה והשנייה.

המומחים גם מספקים עדכון באשר למינון המומלץ למניעה לפני-חשיפה עם Tixagevimab בשילוב עם Cilgavimab ומציעים מתן מינון של 300 מ”ג של כל אחד מהנוגדנים החד-שבטיים, במקום 150 מ”ג, זאת על-סמך פעילות בתנאי מעבדה כנגד זני אומיקרון.

לבסוף, בעדכון מבהירים המומחים כי ניתן להשתמש במנות חיסון של חברת מודרנה או חברת פייזר לחילופין כמנות דחף, כאשר ניתן לבחור בין שתי מנות של אותו חיסון של שילוב של שני החיסונים השונים.

מתוך הודעת ה-NCCN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה