משפחה

תוספת Semaglutide לטיפול סטנדרטי מלווה בהארכת שנות חיים ללא אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת Semaglutide (אוזמפיק) לטיפול סטנדרטי לוותה בהארכת מספר שנות-חיים ללא אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Semaglutide, אגוניסט לקולטן ל-GLP-1, הפחית סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם בניתוח פוסט-הוק של נתונים ממחקרי SUSTAIN 6 ו-PIONEER 6. כעת הם בחנו את התועלת של הוספת Semaglutide לטיפול סטנדרטי על שנות חיים ללא אירועים קרדיווסקולאריים חדשים/חוזרים בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם.

החוקרים אספו נתונים אודות 6,480 חולים ממחקרי SUSTAIN 6 ו-PIONEER 6 להערכת תוחלת החיים הצפויה ללא מחלות לב וכלי דם. יחס הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בעקבות הוספת Semaglutide לטיפול סטנדרטי עמד על 0.76 (רווח בר-סמך 95% של 0.62-0.92).

מהנתונים עולה כי הוספת Semaglutide לטיפול סטנדרטי לוותה בעליה ממוצעת של 1.7 שנות חיים (רווח בר-סמך 95% של 0.5-2.9) ללא אירועים קרדיווסקולאריים. הארכת תוחלת החיים ללא אירועים קרדיווסקולאריים עם Semaglutide הייתה תלויה בסיכון של החולים למחלות לב וכלי דם, כאשר העדויות מצביעות על הארכת תוחלת החיים ללא אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם מחלה קרדיווסקולארית מוכחת, בהשוואה לאלו עם גורמי סיכון קרדיווסקולאריים בלבד (2.0 לעומת 0.2, בהתאמה) ובגיל בתחילת טיפול.

ממצאי המחקר מעידים כי תוספת Semaglutide לטיפול סטנדרטי בחולים עם סוכרת מסוג 2 ובסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם מלווה בעליה במספר שנות-חיים ללא אירועים קרדיווסקולאריים, כתלות בסיכון הקרדיווסקולארי וגיל בעת התחלת טיפול.

Diabetes Care, March 9, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה