מרד הרופאים במרכז הרפואי העמק – צפו כאן כתבת ”המקור” בערוץ 13

להלן הפתיח לתשדיר שניתן לצפות כאן במלואו בקישור זה

“מעולם לא היה אירוע כזה בישראל. 7 מנהלי מחלקות בבית חולים אחד מתייצבים באומץ מול המצלמות ומספרים את מה שבמשך שנים ניסו להסתיר כאן. הם מספקים הצצה יוצאת דופן לקרביים של מערכת הבריאות וחושפים אפליה שיטתית, ממושכת וממוסדת – שעולה בחיי אדם. הרופאים מבית חולים העמק מתראיינים ללא אישור ומסתכנים בפיטורין בניסיון לשנות את המצב ולהפוך את ביה”ח למרכז רפואי מתקדם |

“המקור”, לצפייה ישירה,   בתמונה פרופ’ קופלמן, מנהיג ה”מרד” ויו”ר איגוד הכירורגיה

להלן התגובות למשדר:

תגובת המרכז הרפואי “העמק”:

“בשני המקרים מדובר במטופלים שפונו לבית החולים במצב קשה מאד ובסכנת חיים, אשר חייהם ניצלו הודות לפעולות ההצלה המיידיות של הצוותים ב”העמק”. לאחר ייצוב מצבם של שני הנפגעים, הם הועברו להמשך טיפול נוירוכירורגי בבית חולים רמב”ם. ברוב בתי החולים בישראל, כולל במרכז הארץ, לא קיימת מחלקה או יחידה נוירוכירורגית ובמידת הצורך מעבירים מטופלים הזקוקים לטיפול זה למרכזים שבהם קיים השירות. במסגרת תכנית הפיתוח של “העמק” אנו מתקדמים לקראת פתיחת שירות נוירוכירורגיה ב-2025. הטענות על הסתרה הן מופרכות שהרי בעצמנו יזמנו כתבות רבות על הפערים הקיימים בתנאי התשתית, וכן אירחנו שרים וח”כים מתוך כוונה לגייס את המדינה לסייע בתקצוב לסגירת הפערים. הצגנו שוב ושוב את תנאי התשתית ביחידה לטיפול נמרץ שהיא אחת היחידות המצויינות בישראל ברמה הרפואית והאחראית להצלת חייהם של רבבות מטופלים מהצפון. במסגרת הסיור העיתונאי ביקשנו להדגיש כי למרות שהתשתית הנוכחית איננה ראויה, קיבלנו אישור לבנייה מחדש והגדלת היחידות לטיפול נמרץ באופן משמעותי, פרוייקט שעלותו תסתכם ב- 90 מיליון שקל”.

תגובת ד”ר זיו רוזנבוים, לשעבר מנהל בית החולים “העמק”:

“המשפט המזעזע, אותו שמעה דוברת בית החולים מאחד הרופאים, מעולם לא נאמר על ידי. מדובר בדבר שקר הזוי המגיע לכלל לשון הרע, שסותר את שבועתי, את שליחותי ואת הרקורד שלי כרופא וכמנהל. כך גם דיווחתי להנהלת הכללית בזמן אמת, מיד לאחר שהטענה ההזויה והשקרית הזו שמקורה בגורמים בעלי עניין הובאה לידיעתי. אני מקדיש את חיי המקצועיים לקידום הרפואה הציבורית למען ציבור המטופלים בישראל, כך כידוע עשיתי כמנהל מרכז רפואי העמק וכך אמשיך לעשות גם בתפקידי כראש מערך ניהול הסיכונים הרפואיים בכללית”.

תגובת לשכת שר הבריאות:

?שר הבריאות פתוח וקשוב לעובדי בית החולים, ומשקיע מאמץ רב כדי לשדרג את הטיפול הרפואי בצפון. טענותיו של פרופ’ קופלמן על כך שראש מטה השר לא השיב להודעותיו לא במקום, שכן ראש המטה התכתב עם פרופ? קופלמן כמה וכמה פעמים, קיים איתו מספר שיחות טלפון ממושכות ואף נפגש איתו, והכל תוך מאמץ לסייע לבית החולים. בתום השיחה הממושכת הראשונה בין ראש מטה השר לקופלמן, תיאם ראש המטה פגישה בין שר הבריאות לפרופ’ קופלמן ועמיתיו לוועד הפעולה, וכזו אכן התקיימה מספר ימים אחר כך. בעקבות אותה פגישה התקיימו מספר שיחות עם הנהלת כללית בעניינו של בית החולים העמק. מה שחשוב הוא שצוות בית החולים והמטופלים, יזכו ליחס ולתנאים הטובים ביותר, ובכך אנחנו ממוקדים?.

תגובת קופת חולים כללית:

“מדובר באוסף של שטויות. הכללית מנהלת 14 בתי חולים מהמובילים במדינת ישראל.  כל זאת ברמת מקצוענות ומחויבות מהגבוהות שיש ומעולם לא עסקה בפירוק ועדים,  או בכל מה שמתואר כאן. זה פשוט מביש לשמוע את זה. אנו מציעים לרופא שהתבטא כך להתמקד בעבודה מקצועית ומסורה”.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה