משפחה

מדד מסת הגוף עשוי לסייע בחיזוי הפרוגנוזה של חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל (Int J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל קיים קשר ליניארי בין מדד מסת הגוף ובין הסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב וכן קיים קשר בצורת U בין מדד מסת הגוף ובין תמותה מכל-סיבה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שיש הסכמה אודות ההשפעות השליליות של השמנה על התפתחות אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל, הקשר בין מדד מסת הגוף ובין סיבוכים בחולים אלו עדיין שנוי במחלוקת. לאור זאת, הם השלימו מטה-אנליזה להערכת קשר מנה-תגובה בין מדד מסת הגוף והסיבוכים האפשריים.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed ו-Embase לזיהוי מחקרים שבחנו את הקשר בין מדד מסת הגוף ובין הסיכון לסיבוכים בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

מדגם המחקר כלל 11 מחקרים עם 69,273 חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל. מהנתונים עולה כי יחס הסיכון לתמותה מכל-סיבה עמד על 0.90 (רווח בר-סמך 95% של 0.84-0.95) לכל עליה של 5 יחידות במדד מסת הגוף, אך הקשר היה בצורת U (P<0.01) כאשר הסיכון הנמוך ביותר תועד בנוכחות מדד מסת גוף בטווח 32-34 ק”ג/מ2.

עוד עולה מהנתונים קשר ליניארי בין מדד מסת הגוף ובין הסיכון לאשפוזים עקב אי-ספיקת לב, עם עליה של 12% בסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב לכל עליה של 5 יחידות במדד מסת הגוף (יחס סיכון של 1.12, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.19).

ממצאי המחקר מעידים על קשר ליניארי חיובי בין מדד מסת גוף ובין הסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב ועל קשר בצורת U בין מדד מסת הגוף ובין הסיכון לתמותה מכל-סיבה, כאשר הסיכון הנמוך ביותר תועד באלו עם מדד מסת גוף בטווח 32-34 ק”ג/מ2.

Int J Cardiol. 2022 May 12

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה