משפחה

איזון גליקמי ירוד בחולים עם סוכרת מסוג 2 מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכי COVID-19 (מתוך Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי במדגם חולים עם סוכרת מסוג 2 וזיהום בנגיף הקורונה, עליה בריכוז המוגלובין מסוכרר לוותה בעליה בסיכון לאשפוז בבית חולים, לצד עליה בסיכון להנשמה פולשנית או תמותה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין המוגלובין מסוכרר ובין סיבוכי COVID-19 בחולים עם סוכרת מסוג 2. הם השלימו מחקר רטרוספקטיבי על-בסיס נתונים תצפיתיים ממאגר National COVID Cohort Collaborative, מדגם רב-מרכזי של חולים בארצות הברית עם COVID-19. החוקרים התמקדו בחולים בגילאי 18 שנים ומעלה עם סוכרת מסוג 2 והוכחה לזיהום בנגיף הקורונה.

התוצא העיקרי היה שיעורי התמותה לאחר 30 ימים ממועד אבחנת COVID-19. תוצאים משניים כללו את הצורך בהנשמה פולשנית או ECMO, אשפוז בתוך שבוע לפני אבחנת COVID-19 או ב-30 הימים לאחר אבחנת הזיהום הנגיפי, ומשך האשפוז.

מדגם המחקר כלל 39,616 חולים (50.9% נשים, גיל ממוצע של 62.1 שנים) עם ריכוז המוגלובין מסוכרר ממוצע של 7.6%.

ממצאי המחקר מעידים על עליה בסיכון לאשפוז עם עליה בריכוזי המוגלובין מסוכרר, אך הסיכון לתמותה התייצב סביב ריכוז המוגלובין מסוכרר מעל 8% והסיכון להנשמה פולשנית או ECMO התייצב בנוכחות ריכוז המוגלובין מסוכרר מעל 9%.

לא תועדו הבדלים משמעותיים במשך האשפוז לפי רמות המוגלובין מסוכרר.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 וזיהום בנגיף  הקורונה, הסיכון לאשפוז עלה עם עליה בריכוז המוגלובין מסוכרר. הסיכון לתמותה והנשמה פולשנית גם כן עלה עם עליה בריכוז המוגלובין מסוכרר אך התייצב בדרגות שונות של איזון גליקמי.

Diabetes Care, 2022; 45(5):1099-1106

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה