משפחה

חיסוני קורונה בעלי יעילות דומה בחולים תחת טיפולי דיאליזה (CJASN)

קורונה

שתי מנות חיסון כנגד קורונה של חברת פייזר או אסטרה-זנקה הדגימו הגנה דומה ומשמעותית מפני התפתחות מחלה חמורה בחולים תחת טיפולי המודיאליזה שנדבקו בנגיף הקורונה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Journal of the American Society of Nephrology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים תחת טיפולי המודיאליזה מצויים בסיכון גבוה לסיבוכים עקב נגיף הקורונה והדגימו תגובה חיסונית לקויה לחיסונים. ישנם מספר דיווחים קודמים אודות התגובה האימונולוגית לאחר חיסון כנגד נגיף הקורונה, אך מחקרים מעטים תיארו את התועלת הקלינית של החיסון בחולים תחת טיפולי המודיאליזה.

המחקר הרב-מרכזי כלל חולים תחת טיפולי המודיאליזה בלונדון שהיו במעקב בדיקות PCR לזיהוי נגיף הקורונה במהלך התקופה בה חולקו חיסונים כנגד הנגיף של חברת פייזר או חברת אסטרה-זנקה.

החוקרים מדווחים כי 1,323 חולים נדבקו בנגיף הקורונה, כולל 1,047 חולים לא-מחוסנים (79%), 86 חולים לאחר מנת חיסון אחת (7%) ו-190 חולים לאחר שתי מנות חיסון (14%). מרבית החולים פיתחו מחלה קלה; עם זאת, 515 חולים (39%) אושפזו בבית חולים ו-172 חולים (13%) הלכו לעולמם.

גיל מתקדם, סוכרת ודיכוי חסיוני נקשרו עם מחלה חמורה יותר. מניתוח סטטיסטי שכלל תקנון לגיל, מחלות רקע ותקופת זמן, קבלת שתי מנות חיסון לוותה בירידה של 75% בסיכון לאשפוז בבית חולים ובירידה של 88% בסיכון לתמותה, בהשוואה לחולים שלא חוסנו כנגד הנגיף.

מהנתונים עולה כי לא תועד אובדן של ההגנה החיסונים בחולים לאחר גיל 65 שנים או עם עליה במרווח הזמן שחלף מקבלת החיסון. כמו כן, לא תוארו הבדלים בין שני סוגי החיסונים.

ממצאים אלו מעידים על סיכון נמוך משמעותית להתפתחות מחלה חמורה משנית לזיהום בנגיף הקורונה לאחר קבלת שתי מנות חיסון בחולים תחת טיפולי דיאליזה שנדבקו בנגיף.

CJASN. 2022;17:843-850

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה