משפחה

טיפול ב-Vedolizumab או Ustekinumab מלווה בסיכון נמוך יותר לזיהומים בהשוואה למעכבי TNF במבוגרים עם מחלת מעי דלקתית (מתוך כנס ה-DDW)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-DDW (Digestive Disease Week) עולה כי טיפול ב- Vedolizumab (אנטיביו) או Ustekinumab (סטלרה) מלווה בסיכון נמוך יותר לאשפוזים על-רקע זיהומים, בהשוואה למעכבי TNF בחולים שהחלו טיפול כנגד מחלת מעי דלקתית בגיל מבוגר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הסברה בעבר הייתה כי מחלת מעי דלקתית הופכת קלה יותר עם הגיל ולכן, לא הושקעו מאמצים רבים בהבנת מאפייני הטיפול הביולוגי בחולים בגיל מבוגר. עם זאת, מהנתונים בפועל עולה כי חלה עליה מהירה במספר הקשישים הנדרשים לטיפול לדיכוי חיסוני בשל מחלת מעי דלקתית וכן ידוע כי בקשישים מראש סיכון מוגבר לזיהומים, בהשוואה למבוגרים צעירים יותר.

החוקרים התבססו על נתוני מאגר ביטוח ארצי בארצות הברית וזיהו 3,693 חולים עם מחלת מעי דלקתית (גיל ממוצע של 67-68 שנים) שהחלו טיפול במעכבי TNF (2,369 חולים), כולל Vedolizumab (972 חולים) או Ustekinumab (352 חולים). תוצאי המחקר כלל את מדד CCI (Charlson Comorbidity Index) ואת שיעור האשפוזים על-רקע זיהומים והופעת זיהומים.

מהנתונים עולה כי הסיכון לאשפוזים על-רקע זיהומים היה דומה בקרב מטופלים ב-Vedolizumab (יחס סיכון של 0.94, רווח בר-סמך 95% של 0.84-1.04) או Ustekinumab (יחס סיכון של 0.92, רווח בר-סמך 95% של 0.74-1.16), בהשוואה לחולים תחת מעכבי TNF. בנוסף, בחולים תחת Vedolizumab או Ustekinumab עם מדד CCI גדול מ-1 תועד סיכון נמוך יותר לאשפוזים על-רקע זיהום (יחס סיכון של 0.78, רווח בר-סמך 95% של 0.65-0.94 ויחס סיכון של 0.66, רווח בר-סמך 95% של 0.46-0.91, בהתאמה) בהשוואה לאלו תחת מעכבי TNF; הבדל זה לא תואר בחולים ללא מחלות רקע חמורות.

עוד עולה מהנתונים קורלציה בין גיל מבוגר ומחלות רקע ובין סיכון גבוה יותר לאשפוזים על-רקע זיהום.

החוקרים מסכמים כי בקרב מבוגרים עם נטל תחלואה גדול יותר, טיפול ב- Vedolizumab או Ustekinumab מלווה בסיכון נמוך יותר לאשפוזים על-רקע זיהום, בהשוואה למעכבי TNF. הם לא מצאו הבדלים בשיעור הזיהומים החמורים בקרב מבוגרים תחת טיפול במעכבי TNF, Vedolizumab או Ustekinumab. ממצאים אלו עשויים לסייע בקביעת סדר העדיפויות לטיפול ביולוגי בקרב מבוגרים בגילאי 60 שנים ומעלה עם מחלת מעי דלקתית.

מתוך כנס ה-DDW

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה