משפחה

עדויות חדשות מצביעות על הבדלים נוירו-התפתחותיים בתינוקות שנחשפו לנגיף הקורונה במהלך החיים העובריים (מתוך כנס ה-European Congress of Psychiatry)

בתינוקות שנולדו לאימהות עם COVID-19 במהלך ההיריון תועדו הבדלים בהתנהגות ובתנועה, בהשוואה לתינוקות שלא נחשפו לזיהום הנגיפי, כך עולה מנתונים מוקדמים שהוצגו במהלך כנס ה-European Congress of Psychiatry.

החוקרים מסבירים כי לא בכל התינוקות שנולדו לאימהות שנדבקו בנגיף הקורונה תועדו הבדלים נוירו-התפתחותיים, אך מהנתונים עולה כי הסיכון שלהם היה גדול יותר בהשוואה לאלו שלא נחשפו לזיהום הנגיפי במהלך החיים התוך-רחמיים.

בתקופה שבין 2017 ועד 2021, החוקרים אספו נשים הרות ועקבו אחריהן במהלך ההיריון ולאחר הלידה. הם השלימו הערכת NBAS (Neonatal Behavioral Assessment Scale) של 21 תינוקות שנחשפו לנגיף הקורונה במהלך החיים העובריים ושל 21 תינוקות שלא נחשפו לנגיף במטרה לקבוע את ההתפתחות הנוירולוגית, חברתית והתנהגותית בגיל שישה שבועות.

מהנתונים עולה כי בקרב תינוקות שנחשפו לנגיף הקורונה לפני הלידה תועדו מדדים נמוכים יותר משמעותית בכל מדדי אינטראקציה חברתית לפי NBAS. תינוקות אלו עשויים להגיב מעט שונה להרמה על הידיים או ערסול.

תינוקות שנחשפו לזיהום בנגיף הקורונה במהלך ההיריון סבלו גם יותר מקשיים בהנעת הראש והכתפיים.

החוקרים מסבירים כי מדובר בפרויקט מתמשך וכי כעת מצויים בשלבים מוקדמים. בשלב זה, הנתונים מעידים כי בתינוקות לאימהות שנחשפו ל-COVID-19 זוהו שינויים נוירולוגיים בגיל שישה שבועות, אך לא ברור אם השפעות אלו יוותרו בטווח הארוך ויהוו בעיה משמעותית. הם סבורים כי מעקב ארוך-טווח יסייע להבין טוב יותר את הנושא.

מתוך כנס ה-European Congress of Psychiatry

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה