משפחה

הסיכון לתסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים נמוך בהרבה עם ווריאנט אומיקרון (JAMA Pediatrics)

הסיכון לתסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים (Multisystem Inflammatory Syndrome in Children) לאחר זיהום בנגיף הקורונה נמוך בהרבה במהלך גל אומיקרון, בהשוואה לווריאנטים אחרים, כך מדווחים חוקרים מדנמרק במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית הגדיר מקרה של MIS-C במקרים בהם חולה מתחת לגיל 21 התייצג עם חום; עדות מעבדתית לדלקתי; עדות למחלה קלינית חמורה הדורשת אשפוז, עם מעורבות של לפחות שני איברים, ללא אבחנה אפשרית חליפית ועדות להדבקה לאחרונה בנגיף הקורונה; או דיווחים על חשיפה למקרה חשוד או מאושר של קורונה.

החוקרים בחנו 583,618 ילדים ומתבגרים שנדבקו בנגיף הקורונה בין תחילת ינואר ועד אמצע מרץ בשנת 2022, כאשר זן אומיקרון היה אחראי ליותר מ-95% ממקרי ההדבקה בקורונה, כולל כ-267,086 שחוסנו כנגד COVID-19. הם זיהו מקרה אחד של MIS-C במחוסנים ו-11 מקרים בלא-מחוסנים.

בסופו של דבר, החוקרים קבעו כי הסיכון ל-MIS-C בקרב לא-מחוסנים במהלך גל אומיקרון היה נמוך משמעותית בהשוואה לסיכון במהלך גל דלתא (סיכון יחסי של 0.12, רווח בר-סמך 95% של 0.06-0.23).

ממצאים אלו עשויים לנבוע מיכולת נמוכה יותר של וריאנט אומיקרון לעורר תהליך היפר-דלקתי מאחר והווריאנט שונה מבחינה פילוגנטית. הסיכון המופחת עשוי גם לנבוע חלקית מהסיכון הנמוך יותר להדבקה חוזרת, אם כירק 6% מהחולים במדגם הנ”ל אובחנו עם זיהום חוזר ולכן עדיין אין נתונים אודות הסיכון לאחר זיהום חוזר.

JAMA Pediatrics, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה