משפחה

היעילות והבטיחות של טיפול חד-שבועי ב-Efpeglenatide בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול מונותרפי ב- Efpeglenatide פעם בשבוע הביא לשיפור משמעותי באיזון הגליקמי ובמשקל הגוף של חולים עם סוכרת מסוג 2, לצד פרופיל בטיחות וסבילות דומה לאגוניסטים אחרים לקולטן GLP-1.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של Efpeglenatide, אגוניסט לקולטן ל-GLP-1, לעומת פלסבו בחולים עם סוכרת מסוג 2, אשר לא היו מאוזנים היטב תחת דיאטה ופעילות גופנית בלבד.

מחקר AMPLITUDE-M היה מחקר בשלב 3, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, רב-מרכזי, בו נכללו מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 ואיזון גליקמי לא-אופטימאלי תחת דיאטה ופעילות גופנית בלבד. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Efpeglenatide פעם בשבוע (במינונים של 2, 4 או 6 מ”ג) או פלסבו, למשך עד 56 שבועות. התוצא העיקרי היה הוכחת עדיפות Efpeglenatide לעומת פלסבו  להפחתת המוגלובין מסוכרר לאחר 30 שבועות. תוצאים משניים כללו שינויים במדדים אחרים של איזון גליקמי ומשקל הגוף לאחר 30 שבועות ו-56 שבועות.

לאחר 30 שבועות, המוגלובין מסוכרר בזרוע הטיפול ב- Efpeglenatide ירד מערך התחלתי של 8.1% ל-6.9% עם מינון של 2 מ”ג, 6.6% עם מינון של 4 מ”ג, ו-6.4% עם מינון של 6 מ”ג. ממוצע הריבועים הפחותים של הירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר מתחילת המחקר היה גדול יותר משמעותית עם Efpeglenatide בכל מינון לעומת פלסבו (0.5%- עם 2 מ”ג, 0.8%- עם 4 מ”ג ו-1.0%- עם 6 מ”ג בשבוע של Efpeglenatide).

לאחר 30 שבועות, שיעור גדול יותר של חולים שטופלו ב- Efpeglenatide (כל המינונים) השיגו המוגלובין מסוכרר נמוך מ-7%, בהשוואה לשיעור החולים בקבוצת הפלסבו (p<0.0001) וירידות משמעותיות במשקל הגוף ובריכוז סוכר בדם בצום תועדו עם Efpeglenatide במינון 4 או 6 מ”ג, לעומת פלסבו (p<0.05).

בדומה לאגוניסטים אחרים לקולטן GLP-1, תופעות לוואי גסטרואינטסטינאליות דווחו בשכיחות הגבוהה ביותר; אלו היו לרוב זמניות ובחומרה קלה/בינונית. מעט חולים דיווחו על היפוגליקמיה.

ל-6.9% עם Efpeglenatide במינון 2 מ”ג, 6.6% עם Efpeglenatide במינון 4 מ”ג, 6.4% עם Efpeglenatide במינון

ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות Efpeglenatide כטיפול חד-שבועי מונותרפי בחולים עם סוכרת מסוג 2.

Diabetes Care, June 7, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה