תוספי אומגה שלוש עשויים להפחית את מדדי לחץ דם (Am Heart Assoc.)

נטילה יומית של תוספי אומגה שלוש במינון של כ-3 גרם, בין אם בצורת תוספים או כחלק מהתזונה, עשויה להביא להפחתת לחץ הדם, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה, שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי העדויות הזמינות עשויות לתמוך בתוספי חומצות שומן אומגה שלוש (עדיפות ל-DHA ו-EPA) להפחתת לחץ הדם, אך חוזק העדויות והיקף הקשר אינם מובנים היטב.

הסקירה הנוכחית כללה מחקרים שפורסמו לפני 7 במאי, 2021, אשר כללו משתתפים בגילאי 18 שנים ומעלה ובחנו את הקשר בין חומצות שומן אומגה-שלוש (DHA ו/או EPA) ובין לחץ הדם.

החוקרים זיהו 71 מחקרים, כולל 4,973 חולים עם משלב DHA ו-EPA במינון יומי של 2.8 גרם (טווח בין רבעוני, 1.3 עד 3.6 גרם). הממצאים הצביעו על קשר לא-ליניארי  בכלל המדגם ובמרבית תתי הקבוצות, עם עקומות מנה-תגובה בצורת J.

הצריכה האופטימאלית להפחתת לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי הושגה עם מינוני ביניים בין 2 גרם ביום (לחץ דם סיסטולי ירד ב-2.61 מ”מ כספית; לחץ דם דיאסטולי ירד ב-1.64 מ”מ כספית) ועד 3 גרם ביום (לחץ דם סיסטולי ירד ב-2.61 מ”מ כספית; לחץ דם דיאסטולי ירד ב-1.80 מ”מ כספית).

מניתוח הנתונים לפי תתי-קבוצות עלה כי חלה ירידה בולטת יותר וכמעט ליניארית בקרב חולים עם יתר לחץ דם, היפרליפידמיה ובחולים מבוגרים.

מטה האנליזה מעידה כי הטיפול האופטימאלי בחומצות שומן אומגה שלוש להפחתת לחץ הדם כולל ככל הנראה נטילה של מינון יומי בין 2 ועד 3 גרם. מינוני חומצות שומן אומגה שלוש מעל ל-3 גרם ביום עשויים להוביל לירידה גדולה יותר בלחץ הדם בקבוצות בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם.

J Am Heart Assoc. Published online June 1, 2022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים