משפחה

טיפול ב-Dulaglutide משפר איזון גליקמי ללא עליית מדד מסת גוף בצעירים עם סוכרת מסוג 2 (מתוך כנס ה-ADA)

בחולים צעירים עם סוכרת מסוג 2 הנוטלים פעם בשבוע טיפול באגוניסט לקולטן ל-GLP-1 תועדה ירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר, ללא עליה משמעותית במדד מסת הגוף, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר בשלב 3 שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (American Diabetes Association) ופורסמו במקביל בכתב העת New England Journal of Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Dulaglutide (טרוליסיטי) הינו טיפול הניתן בזריקה פעם בשבוע, המקל על הטיפול בהשוואה לזריקות יומיות. כעת הם השלימו מחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל צעירים בגילאי 10-17 שנים עם סוכרת מסוג 2 ומדד מסת גוף באחוזון 85 ומעלה, אשר היו תחת טיפול לשינוי אורחות חיים בלבד או בשילוב עם מטפורמין, עם או ללא אינסולין בזאלי (גיל ממוצע של 14.5 שנים; חציון מדד מסת גוף של 34.1 ק”ג/מ2).

המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Dulaglutide במינון 0.75 מ”ג פעם בשבוע, Dulaglutide במינון 1.5 מ”ג פעם בשבוע, או פלסבו, למשך 26 שבועות. החוקרים בחנו את השינוי בריכוז המוגלובין מסוכרר מתחילת המחקר ועד לאחר 26 שבועות, כמו גם את השינוי ברמות סוכר בדם בצום ואת מדד מסת הגוף.

מדגם המחקר כלל 154 משתתפים, 51 חולקו לזרוע הפלסבו, 51 לזרוע טרוליסיטי במינון נמוך ו-52 לזרוע טרוליסיטי במינון 1.5 מ”ג.

לאחר 26 שבועות, ריכוז המוגלובין מסוכרר ירד ב-0.6% עם טיפול בטרוליסיטי במינון 0.75 מ”ג שבוע וב-0.9% עם טיפול בטרוליסיטי במינון 1.5 מ”ג בשבוע, בעוד שבזרוע הפלסבו נרשמה עליה של 0.6%. בקרב כלל המטופלים בטרוליסיטי, 51% השיגו את יעד המוגלובין מסוכרר מתחת ל-7% לאחר 26 שבועות, זאת בהשוואה ל-14% מהמשתתפים בזרוע הפלסבו (p<0.001). ריכוז הסוכר בדם בצום ירד ב-18.9 מ”ג/ד”ל בקרב מטופלים בטרוליסיטי, בהשוואה לעליה של 17.1 מ”ג/ד”ל בזרוע הפלסבו (p<0.001). לא תועד והבדלים משמעותיים במדד מסת הגוף בין מטופלים בטרוליסיטי ואלו בזרוע הפלסבו.

באשר לבטיחות הטיפול, החוקרים מדווחים על שיעור גבוה יותר של מטופלים בטרוליסיטי שדיווחו על בחילות (14.6% לעומת 7.8%), הקאות (15.5% לעומת 3.9%) ושלשול (18.4% לעומת 13.7%), בהשוואה לזרוע הפלסבו. שיעור תופעות לוואי גסטרואינטסטינאליות בצעירים שטופלו בטרוליסיטי היה דומה לזה שתואר במחקרים קודמים להערכת טרוליסיטי במבוגרים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין מדוע לא תועד שינוי במדד מסת הגוף בצעירים לעומת העדויות ממחקרים במבוגרים שטופלו בטרוליסיטי.

מתוך כנס ה-ADA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה