האם ילדים עם אסתמה בסיכון מוגבר ל-COVID-19? (מתוך Pediatrics)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי בילדים עם אסתמה אין סיכון מוגבר לזיהום בנגיף הקורונה, בהשוואה לילדים ללא אסתמה.

החוקרים מסבירים כי ההנחיות הנוכחיות ממליצות כי במצבים רפואיים מסוימים, כולל אסתמה בדרגה מתונה-עד-חמורה, יש לנקוט משנה זהירות למניעת הדבקה בנגיף הקורונה. עם זאת, מספר מחקרים קודמים הציעו כי אסתמה עשויה להיות מלווה בנטייה מופחתת לזיהום בנגיף הקורונה וסיכון נמוך להתפתחות מחלה חמורה על-רקע הזיהום.

בארצות הברית נדבקו למעלה מ-6 מיליון ילדים בנגיף הקורונה, אך גורמי הסיכון לזיהום אינם מובנים היטב. כעת ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין אסתמה ובין הסיכון לזיהום בנגיף הקורונה בילדים.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 46,900 ילדים בגילאי 5-17 שנים בתקופה שבין 1 במרץ, 2020, ועד 30 בספטמבר, 2021, כאשר 6,324 ילדים (13.5%) ענו על הקריטריונים לאסתמה. מבין 12,648 ילדים במדגם מותאם שלקח בחשבון ערפלנים דמוגרפיים, 706 ילדים (5.6%) נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, כולל 350 ילדים (5.5%) עם אסתמה ו-356 (5.6%) ללא אסתמה (סיכון יחסי של 0.98, רווח בר-סמך 95% של 0.85-1.13).

החוקרים מדווחים כי לא תועדה עדות לכך שהקשר הנ”ל הושפע מטיפול במשאפי קורטיקוסטרואידים, היסטוריה של התלקחויות חמורות של מחלת הריאות, או מחלה אטופית נלווית וכי רק ילד אחד עם אסתמה נדרש לאשפוז בשל זיהום בנגיף הקורונה.

ממכלול הנתונים הללו עולה כי אסתמה אינה מלווה בתוצאות גרועות יותר בילדים ומתבגרים עם זיהום בנגיף הקורונה. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הקשר בין מחלות רפואיות, דוגמת אסתמה וזיהום בנגיף הקורונה, ולעקוב אחר ההשפעה של ווריאנטים שונים של הנגיף וגישות לחיסון על הזיהום בילדים.

Pediatrics, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה