אבחנה של סוכרת הריונית מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכי הריון (JAMA)

 מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA  עולה כי בין השנים 2014 עד 2020 בארצות הברית נרשמה עליה בשיעור סיבוכי היריון בנשים הרות עם סוכרת הריונית, עם הבדלים בשיעור סיבוכים ספציפיים לפי גזע ומוצא אתני.

 במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע אם שכיחות סיבוכי היריון בקרב נשים עם סוכרת הריונית בארצות הברית השתנו עם הזמן ואם הסיכון לסיבוכים אלו השתנה לפי הגזע והמוצא האתני של האם. הסיבוכים האימהיים שנבחנו כללו לידה בניתוח קיסרי, קדם-רעלת היריון או יתר לחץ דם של היריון; אשפוז ביחידת טיפול נמרץ; עירוי; תינוק גדול לגיל ההיריון; מאקרוזומיה (מעל 4,000 גרם בלילה); תינוק קטן לגיל ההיריון; לידה מוקדמת ואשפוז ליחידת טיפול נמרץ ביילוד.

 החוקרים בחנו את הנתונים אודות ממאגר U.S. National Center for Health Statistics וכללו 1,560,822 נשים הרות עם סוכרת הריונית שהיו בגילאי 15-44 שנים (גיל ממוצע, 31 שנים) עם לידת חי ללא מומים מולדים בין 2014 עד 2020. מבין אלו, 1% היו ממוצא אמריקאי-אינדיאני, 13% היו ממוצא אסיאתי; 12% היו שחורות; 27% היו היספאניות ו-48% היו לבנות.

 הממצאים מעידים על עליה מובהקת סטטיסטית במהלך תקופת המחקר בשכיחות הכוללת (אחוז שינוי שנתי ממוצע בכל שנה) של קדם-רעלת היריון או יתר לחץ דם של היריון (4.2%, רווח בר-סמך 95% של 3.3-5.2%), עירוי (8%, רווח בר-סמך 95% של 3.8-12.4%), לידה מוקדמת לפני שבוע 37 להיריון (0.9%, רווח בר-סמך 95% של 0.3-1.5%) ואשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים (1%; רווח בר-סמך 95% של 0.3-1.7%). החוקרים מדווחים עוד על ירידה משמעותית בשיעורי ניתוח קיסרי (1.4%), לידת תינוק לגיל היריון (2.3%) ומאקרוזומיה (4.7%).

 לא תועדו שינויים משמעותיים בשיעורי אשפוז אימהות ליחידת טיפול נמרץ או לידת תינוק קטן לגיל היריון.

 למעט לידת תינוק גדול לגיל היריון ומאקרוזומיה, כל התוצאים שנבחנו היו נפוצים יותר משמעותית בנשים שחורות בהשוואה ללבנות. יתרה מזאת, בהשוואה לנשים לבנות, בנשים ממוצא אמריקאי-אינדיאני תועד סיכון מוגבר משמעותית לכלל התוצאים, למעט לידה בניתוח קיסרי ולידת תינוק קטן לגיל ההיריון, כאשר בנשים ממוצא היספאני או אסיאתי תועד סיכון מוגבר משמעותית לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ, לידה מוקדמת, אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים ולידת תינוק קטן לגיל ההיריון.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי בין השנים 2014 עד 2020, שכיחות סיבוכי היריון עלתה בנשים הרות עם סוכרת הריונית בארצות הברית. מהנתונים עולה עוד כי קיימים הבדלים בסיבוכים לפי גזע ומוצא אתני.

 

JAMA 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה