משפחה

משלב Glecaprevir עם Pibrentasvir ו-Ezetimibe עשוי למנוע הדבקה בנגיף HCV במושתלים (מתוך כנס מטעם ה-International Liver Congress)

 מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-International Liver Congress עולה כי משלב Glecaprevir עם Pibrentasvir ו-Ezetimibe הפחית את הסיכון לזיהום בנגיף HCV (Hepatitis C Virus) בקרב חולים לאחר השתלת איבר סולידי שאינו כבד מתורם עם HCV.

 החוקרים מסבירים כי ישנם טיפולים בטוחים, נסבלים היטב ויעילים מאוד כנגד HCV בדמות תרופות אנטי-ויראליות בעלות פעילות ישירה כנגד הנגיף. השימוש בשתלים עם HCV לווה בקיצור זמני המתנה להשתלה, הישרדות טובה של השתל והחולה ומאזן עלות-תועלת חיובי מאוד. משלב Glecaprevir עם Pibrentasvir הינו טיפול יעיל מאוד עם בטיחות מוכחת בחולים עם מחלת כליות ומעט מאוד אינטראקציות בין-תרופתיות.

 החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, להערכת היעילות ומאזן עלות-תועלת של טיפול מונע במשלב משלב Glecaprevir עם Pibrentasvir ו-Ezetimibe ב-38 חולים (גיל חציוני של 60 שנים; 63% גברים) לאחר השתלת איבר סולידי שאינו-כבד בנוכחות נגיף HCV בדם התורם (32 השתלות כליה, 2 השתלות כליה/לבלב, 3 השתלות לב והשתלה אחת של לב/כליה).

 המושתלים החלו בטיפול לפני הניתוח ולאורך שבוע לאחר ההשתלה (8 מנות). החוקרים עקבו אחר רמות HCV RNA עד 24 שבועות לאחר ההשתלה ועקבו אחר החולים למשך שנה אחת במטרה לקבוע את הישרדות השתל והחולה. הם מדווחים על עדות לוירמיה בכל התורמים.

 מהנתונים עולה כי וירמיה זמנית תועדה ב-28 חולים ורמות HCV RNA מדידות זוהו ב-4 חולים שבועיים לאחר ההשתלה, באחד מהם הרמות נותרו מדידות שלושה שבועות לאחר ההשתלה. שבוע לאחר ההשתלה, ב-12 חולים הייתה עדות לוירמיה מדידה. כל החולים השיגו רמות HCV RNA לא-מדידות תוך 4 שבועות מההשתלה ונותרו שליליים לאחר 13 שבועות מההשתלה.

 החוקרים מציינים כי העלות של טיפול מונע זה הייתה נמוכה יותר בהשוואה לטיפול הסטנדרטי, הכולל מתן טיפול לאחר ההדבקה. עוד הם מדווחים כי הטיפול נסבל היטב בכלל החולים.

 ממצאים אלו מעידים כי טיפול מונע כנגד HCV עם משלב Glecaprevir עם Pibrentasvir ו-Ezetimibe למשך 8 ימים הדגים יעילות של 100% במניעת זיהום כרוני בנגיף HCV במושתלי איברים מתורמים עם HCV כאשר ההישרדות של השתל ושל החולה הייתה מצוינת.

 

מתוך כנס מטעם ה-International Liver Congress

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה