משפחה

טיפול בדופיקסנט משפר איכות חיים בריאותית בחולים עם סינוסיטיס כרונית ופוליפים באף (Allergy)

במאמר שפורסם בכתב העת Allergy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Dupilumab (דופיקסנט) הוביל לשיפור משמעותי קלינית באיכות החיים הבריאותית של חולים עם סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף בדרגה חמורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף (Chronic Rhinosinusitis with Nasal Polyps) מלווה בתסמינים רבים ופגיעה באיכות החיים הבריאותית. מטרתם כעת הייתה להבין טוב יותר את ההשפעות של דופיקסנט על מרכיבי איכות החיים הבריאותית והמצב הבריאותי של חולים עם

סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף בדרגה חמורה ממחקרי SINUS-24 ו-SINUS-52.

החולים חולקו לטיפול בדופיקסנט (438 חולים) או פלסבו (286 חולים) למשך 24 שבועות (SINUS-24) או למשך 52 שבועות (SINUS-52). איכות החיים הבריאותית ספציפית למחלה נבחנה על-סמך שאלון SNOT-22 (Sino-Nasal Outcome Test) והצב הבריאותי נקבע על-פי מדד EQ-VAS (EuroQoL-visual analog scale) באוכלוסייה לפי כוונה לטפל לאחר 24 שבועות ולאחר 52 שבועות ובתתי-קבוצות עם וללא אסתמה; מחלה נשימתית המתלקחת בעקבות חשיפה ל-NSAID וניתוח סינוסים קודם.

בתחילת המחקר, איכות החיים הבריאותית הספציפית למחלה הייתה נמוכה, כמו גם המצב הבריאותי הכללי, כאשר התסמינים החשובים שצוינו היו ירידה בחוש טעם/ריח וחסימה אפית. הטיפול בדופיקסנט הביא לשיפור משמעותי במדד SNOT-22 בכללותו, במדדים להערכת תחומים שונים (אף, שינה, תפקוד, רגש ואוזן/פנים) ובמדד EQ-VAS לאחר 24 שבועות, בהשוואה לפלסבו (p<0.0001 בכל המקרים), עם המשך שיפור עד שבוע 52 במחקר SINUS-52.

השיפור תועד ללא תלות בנוכחות/העדר אבחנה של אסתמה, מחלה נשימתית המתלקחת בעקבות חשיפה ל-NSAID, או ניתוח קודם.

שיעור גדול יותר משמעותית של מטופלים בדופיקסנט עלו על סף משמעות קלינית במדד SNOT-22 ובמדד EQ-VAS, בהשוואה לפלסבו (p<0.05 בכל תתי-הקבוצות למעט חולים ללא ניתוח לאחר 24 שבועות).

ממצאי המחקר תומכים בטיפול בדופיקסנט בחולים עם סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף, כאשר העדויות הנוכחיות מצביעות על שיפור משמעותי קלינית בכל היבטי איכות החיים הבריאותית והמצב הבריאותי הכללי של החולים.

 

Allergy. 2022 Jul;77(7):2211-2221

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה