משפחה

תוצאות מבטיחות לעירוי תת-עירוי רציף של Foslevodopa-Foscarbidopa בחולים עם מחלת פרקינסון בשלב מתקדם (מתוך כנס ה-EAN)

 עירוי תת-עורי רציף של Foslevodopa-Foscarbidopa נמצא בטוח והביא לשיפור סיבוכים מוטוריים בחולים עם מחלת פרקינסון בשלב מתקדם, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-European Academy of Neurology.

 החוקרים מסבירים כי משלב Foslevodopa-Foscarbidopa כתמיסה למתן תת-עורי רציף נבחן לטיפול במחלת פרקינסון מתקדמת בחולים עם תסמינים מוטוריים שאינם נשלטים היטב תחת טיפול פומי. הם ביקשו לקבוע אם הטיפול המשולב, הניתן כעירוי תת-עורי לאורך 24 שעות לאיזון תסמינים מוטוריים בחולים עם מחלת פרקינסון מתקדמת, בטוח ויעיל לשימוש למשך עד שנה בחולים אמבולטוריים.

 המחקר בשלב 3, בתווית-פתוחה, כלל 244 חולי פרקינסון שהגיבו לטיפול ב-Levodopa (59.8% גברים; גיל ממוצע של 64 שנים) עם לפחות שעתיים וחצי ביום במצב Off. הערכות היעילות כללו את השינוי מתחילת המחקר בשעות מצבי On ו-Off, לצד נוכחות אקינזיה בבוקר עם השכמה, פעילות יומיומית, שינה ואיכות חיים.

 החוקרים זיהו שיפורים בסיבוכים מוטוריים כבר לאחר שבוע אחד, אשר נותרו לאחר 52 שבועות. בנוסף, לאחר 52 שבועות, העלייה הממוצעת בזמן On ללא דיסקינזיה מטרידה עמדה על 3.58 שעות, לצד יריה של 3.39 שעות בזמן Off, רמז ליעילות האפשרית של Foslevodopa-Foscarbidopa כאפשרות טיפול בפרקינסון מתקדם, אשר אינו דורשת התערבות ניתוחית..  מהנתונים עלה עוד כי אחוז החולים עם אקינזיה בבוקר ירד מ-77.7% ל-19.4%.

 תופעות הלוואי הנפוצות כללו תגובות עורית באתר העירוי, אשר ברובן היו לא-חמורות, בדרגת חומרה קלה-עד-בינונית וחלפו בהמשך.

 בחולים עם מחלת פרקינסון בשלב מתקדם נדרשות אפשרויות טיפול נוספות לאיזון התסמינים והקלה על דיסקינזיה, כאשר הנתונים שהוצגו כעת הן מבטיחות מאוד.

 מתוך כנס ה-European Academy of Neurology

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה