משפחה

המשך עלייה בתחלואת אומיקורן בכלל קבוצות החיסוניות, כולל בקרב מחלימים

קורונה

מעיון בלוח הבקרה  ניתן לראות שבמהלך השבוע האחרון כמות המאומתים החדשים יציבה יחסית (כ-75,000 בשבוע), עם עלייה של כ-15% במספר החולים הקשים החדשים, וזאת מול ירידה של 35% במספר הנפטרים השבוע (שעמד על 46).

לאור העובדה שמספר החולים הקשים כבר הגיע ל-363 ומגמת העלייה צפויה להימשך, נראה שיש מקום לבחון מתן מנת דחף נוספת (החיסונים הנוכחיים של פייזר/מודרנה או החדשים המותאמים כבר לווריאנטים הנוכחיים של אומיקורן אשר ממתינים לקבלת אישור ה-FDA, ראו הודעת פייזר כאן ) לאוכלוסייה שבסיכון (רק היום דיווחנו על מחקר ישראלי שהראה שמנת החיסון הרביעית הפחיתה הסיכון לתמותה אשפוזים והדבקות בקרב אוכלוסייה קשישה, בהשוואה לקשישים שקיבלו רק 3 מנות חיסון).

גורם חשוב נוסף שעשוי להיות משמעותי מבחינת מניעת תחלואה קשה ומוות בקרב אוכלוסיות הסיכון הוא היקף השימוש בפקסוביל. היקף השימוש בתרופה אינו נכלל עדיין בלוח הבקרה ו/או בדיווחי המרכז לידע ומידע, ומן הראוי לדווח ולהציג הנתון (נציין שבאחד התדריכים לתקשורת שנתן פרופ’ אש ביקש נציג אי-מד להוסיף המידע ופרופ’ אש הבטיח שהנתון יכלל בדיווחים אך זה כאמור עדיין לא קרה…). מהמחקר האחרון שפורסם בנושא לפני מס’ חודשים נראה ששיעור נמוך מאוד יחסית (כ-5% בלבד) מקהל היעד הרלוונטי קיבל את התרופה. יש להניח ולקוות שהשיעור עלה מאז ובכל מקרה חשוב שידווח ויוצג.

לפניכם הדו”ח השבועי של המרכז לידע ומידע במאבק בקורונה:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה