משפחה

טיפול אימונותרפי משולב משפר הישרדות חולים עם ממאירות של הכליה (מתוך Researchsquare)

 מנתוני עולם-אמיתי שפורסמו באתר Researchsquare וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי הוספת אימונותרפיה לטיפול במעכבי טירוזין קינאז או מתן טיפול משולב על-בסיס אימונותרפיה מלווים בשיפור הישרדות חולים עם ממאירות גרורתית של הכליה.

 במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 201 חולים עם סרטן כליות גרורתי, אשר קיבלו טיפול קו-ראשון סיסטמי החל מינואר 2006. בסיכומו של דבר, 55 חולים קיבלו טיפול אימונותרפי משולב, בעיקר Ipilimumab עם Nivolumab; 21 חולים קיבלו טיפול במשלב מעכב טירוזין קינאז עם אימונותרפיה, לרוב Axitinib עם Pembrolizumab; 125 חולים קיבלו טיפול במעכבי טירוזין קינאז בלבד.

 מהנתונים עולה כי חל שיפור משמעותי בשיעורי הישרדות ללא-התקדמות מחלה עם טיפול משולב במעכבי טירוזין קינאז ואימונותרפיה, בהשוואה לטיפול במעכבי טירוזין קינאז בלבד (23.9 לעומת 10.3 חודשים) ומשלב טיפול אימונותרפי (23.9 לעומת 6.1 חודשים).

 ההישרדות הכוללת עם משלב מעכב טירוזין קינאז-אימונותרפיה הייתה ארוכה יותר, בהשוואה לטיפול מונותרפי במעכבי טירוזין קינאז (טרם נקבע לעומת 2.64 שנים, p=0.05).

 חציון ההישרדות הכוללת טרם נקבע גם עם מתן טיפול אימונותרפי קו-ראשון, אך משלב טיפול אימונותרפי-מעכב טירוזין קינאז הדגים יתרון מספרי (יחס סיכון של 0.45).

 ההישרדות ללא התקדמות עמדה על 6.1 חודשים עם משלב Ipilimumab ו-Nivolumab והייתה קצרה יותר בהשוואה להישרדות של 11.2 חודשים עליה דווח במחקר CheckMate 214, אך הסיבה להבדלים אינה ברורה.

 החוקרים גם לא הצליחו לאשר את השיפור ההישרדותית המשמעותי לעומת טיפול מונותרפי במעכבי טירוזין קינאז במחקר CheckMate 214 בקרב חולים בסיכון בינוני/נמוך.

 בתת-ניתוח של 40 חולים שטופלו ב-Nivolumab בלבד כקו-טיפול שני, משך ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 5.5 חודשים.  הוספת Nivolumab כקו-טיפול שני או מאוחר יותר הובילה לשיפור הישרדות כוללת, בהשוואה למתן טיפול חוזר במעכב טירוזין קינאז או מעכב mTOR (6.13 לעומת 2.61 שנים).

 נתוני עולם-אמיתי אלו מאשרים את התוצאות שעלו מהמחקרים הקודמים בנושא.

 

מתוך Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה