משפחה

שינויים במטבוליזם גלוקוז ואיזון גליקמי עם טיפול חד-שבועי ב-Semaglutide במינון 2.4 מ”ג בקרב מטופלים עם טרום-סוכרת (Diabetes Care)

שמן

 במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, המבוסס על נתוני מחקרי STEP 1, STEP 3 ו-STEP 4, מהם עולה כי לטיפול ב-Semaglutide במינון 2.4 מ”ג השפעה חיובית על מטבוליזם סוכר במבוגרים עם טרום-סוכרת ועודף-משקל/השמנת-יתר, עם שיפור משמעותי במטבוליזם גלוקוז וסיכוי גבוה יותר להשגת משק סוכר תקין.

 במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 3,372 מבוגרים עם עודף-משקל/השמנת-יתר ממחקרי STEP במטרה לקבוע את שיעור החולים עם טרום-סוכרת בהם תועד משק סוכר תקין לאחר 68 שבועות טיפול חד-שבועי ב- Semaglutide במינון 2.4 מ”ג עם שינוי אורחות חיים, בהשוואה לפלסבו ובחנו את השינויים במטבוליזם סוכר באלו עם טרום-סוכרת.

 מחקרי STEP (Semaglutide Treatment Effect in People)  היו מחקרי מבוקרי-פלסבו, אקראיים, בשלב 3, שארכו 68 שבועות. החוקרים בחנו את השינויים במשק הסוכר, המוגלובין מסוכרר, סוכר בצום ו-HOMA-IR בקרב משתתפים עם טרום-סוכרת.

 מהנתונים עולה כי שיעור גבוה יותר של משתתפים עם טרום-סוכרת בתחילת המחקר (1,536 משתתפים) השיגו משק סוכר תקין לאחר 68 שבועות עם Semaglutide לעומת פלסבו: 84.1% לעומת 47.8% מהמטופלים ב-STEP 1; 89.5% לעומת 55.0% מהמטופלים ב-STEP 3; 89.8% לעומת 70.4% ב-STEP 4; p<0.0001 בכל המקרים). שיעור נמוך יותר של מטופלים עם סוכר תקין בדם בתחילת המחקר פיתחו טרום-סוכרת לאחר 68 שבועות עם Semaglutide לעומת פלסבו (2.9% לעומת 10.9% מהמטופלים ב-STEP 1; 3.2% לעומת 5.8% מהמטופלים ב-STEP 3; 1.1% לעומת 5.0% מהמטופלים ב-STEP 4).

 הטיפול ב- Semaglutide הוביל לשיפור גדול יותר בריכוז המוגלובין מסוכרר, רמות סוכר בדם בצום ומדדי HOMA-IR לעומת פלסבו בקרב משתתפים עם טרום-סוכרת בתחילת הדרך.

 ממצאי המחקר מצביעים על יתרונות Semaglutide על איזון גליקמי במבוגרים עם עודף-משקל/השמנת יתר וטרום-סוכרת, כאשר לאחר 68 שבועות טיפול תועד שיפור משמעותי במטבוליזם גלוקוז וסיכוי גבוה יותר להשגת משק סוכר תקין.

 

Diabetes Care, July 5, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה