משפחה

עדויות חדשות תומכות במתן טיפול הצלה ב- Regorafenib לאחר כשלון טיפול הצלה קודם בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום (מתוך אתר Researchsquare)

טיפול ב-Regorafenib עשוי להאריך את ההישרדות של חולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, גם במקרים של התקדמות מחלה תחת משטר טיפול TFTD+B (Trifluridine/Tipracil עם Bevacizumab), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו באתר Researchsquare וטרם עברו סיקור עמיתים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Regorafenib ומשלב TFTD+B מהווים אפשרויות סטנדרטיות לטיפול הצלה בחולים עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום. ההשפעה של טיפול עוקב בגישות אלו לא נבחנה בעבר.

החוקרים בחנו את התוצאות ב-34 חולים (11 גברים, 22 חולים עם גידול בצד שמאל) עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום שקיבלו טיפול ב- Regorafenib לאחר משלב TFTD+B בין אפריל 2017 ועד יוני 2020. הגיל החציוני של החולים עמד על 66.5 שנים.

שיעורי התגובה לטיפול עמדו על 0% אך שיעורי בקרת מחלה עמדו על 31%. חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות מחלה עמד על 70 ימים וחציון משך ההישרדות הכוללת עמד על 230 ימים; ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם תוצאות דיווחים קודמים אודות טיפול הצלה ב- Regorafenib.

לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בהישרדות בין חולים עם מחלה ללא מוטציית RAS ואלו עם מוטציה זו.

במרבית החולים, המינון ההתחלתי של הטיפול עמד על 120 מ”ג; ביתר המקרים המינון ההתחלתי היה 80 או 160 מ”ג. לא תועדה קורלציה בין המינון ההתחלתי של הטיפול ובין התגובה לטיפול, אך מינונים גבוהים יותר לוו באירועים חריגים חמורים יותר.

בסיכומו של דבר, 32 חולים הפסיקו את הטיפול, כאשר ברוב הגדול של המקרים (82%) הטיפול הופסק בשל התקדמות מחלה. האירועים החריגים המג’וריים בדרגה 3-4 כללו פרוטאינוריה (29%), יתר לחץ דם (26%), תסמונת ידיים-רגליים (15%) וירידה בטסיות (6%). לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות הנוגעות לטיפול ב- Regorafenib.

ממצאי המחקר מעידים כי Regorafenib מהווה אפשרות טיפול טובה בחולים עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום לאחר כשלון משלב TFTD+B.

מתוך אתר Researchsquare

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה