משפחה

תוצאות מבטיחות לטיפול בתרופה ניסיונית כנגד ממאירות בחולים מאושפזים עם COVID-19 (מתוך N Engl J Med)

קורונה

תרופה ניסיונית לטיפול בסרטן הדגימה תוצאות מבטיחות בטיפול בחלק מהחולים המאושפזים עם COVID-19, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine. התרופה החדשה קרויה Sabizabulin וניתנת בצורת כדור הפחיתה במחצית את שיעורי התמותה בקרב מאושפזים עם COVID-19 ועשויה להיות יעילה יותר מתרופות אחרות המשמשות לטיפול בחולים שפיתחו מחלה חמורה משנית לזיהום הנגיפי.

חברת התרופות המייצרת את התרופה מעוניינת לפנות לקבלת אישור לשימוש חירום בתרופה מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) ומדגישה כי לחולים מאושפזים עם COVID-19 אפשרויות טיפול תרופתי מוגבלות כיום.

התכשיר Sabizabulin פותח במקור כתכשיר לעיכוב מיקרו-טובולים החיוניים לגדילת תאי גידול ונועד לשמש לטיפול בגידולים ממאירים. מאחר והשכפול הנגיפים גם כן דורש מיקרו-טובולים, החוקרים ניסו את הטיפול התרופתי כנגד COVID-19 לפני כשנתיים.

במחקר הקטן נכללו חולים שטופלו בחמצן או היו מונשמים ובסיכון גבוה לתמותה עקב COVID-19 עם גורמי סיכון דוגמת יתר לחץ דם, גיל מתקדם, או השמנה.

מדגם המחקר כלל 134 חולים שקיבלו את הטיפול התרופתי, 70 חולים שקיבלו טיפול-דמה. שיעורי התמותה של החולים היו נמוכים יותר עם טיפול ב- Sabizabulin לעומת פלסבו (20.2% לעומת 45.1%, בהתאמה).

מומחים שלא לקחו חלק במחקר ציינו כי שיעורי התמותה הגבוהים של חולים בזרוע הפלסבו עשויים להעיד כי המחקר היה קטן מדי בכדי להסיק מסקנות חד-משמעיות על-סמך התוצאות.

 

N Engl J Med, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה