משפחה

כאחד מכל עשרה ילדים מאושפזים עם COVD צפוי לסבול מתסמינים ממושכים של הזיהום הנגיפי (JAMA Netw Open)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Network Open מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי קרוב ל-6% מהילדים שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה לאחר שפנו לחדר מיון דיווחו על תסמינים ממושכים לאחר הזיהום (Long COVID).  שיעור הילדים עם תסמינים ממושכים עמד על קרוב ל-10% בילדים מאושפזים, גבוה יותר מכפליים בהשוואה לשיעור שתועד בילדים לא-מאושפזים.

על-פי דיווחים מוקדמים, 25-58% מהילדים סבלו מתסמינים חודשים לאחר המחלה האקוטית, כאשר לא תואר קשר בין חומרת המחלה ובין הסיכון לתסמינים ממושכים. עם זאת, מחקר בהמשך שכלל בעיקר חולים לא-מאושפזים דיווח כי רק 4% סבלו מתסמינים לאחר 28 ימים מהבדיקה ו-2% דיווחו על תסמינים לאחר 56 ימים מהבדיקה.

כעת בחנו החוקרים את הנתונים מ-36 חדרי מיון בשמונה מדינות – כולל ארצות הברית, קנדה ואיטליה – בתקופה שבין 7 במרץ 2020 ועד 20 בינואר, 2021 וזיהו 1,884 ילדים חיוביים לזיהום הנגיפי עם נתוני מעקב לאורך 90 ימים. הם התאימו לחולים אלו 1,701 ביקורות שליליות לנגיף הקורונה.

החוקרים מדווחים כי 5.8% מהחולים – 9.8% מהילדים המאושפזים ו-4.6% מאלו ששוחררו לביתם – דיווחו על תסמינים 90 ימים לאחר הזיהום הנגיפי, כולל תסמינים נשימתיים כמו שיעול, קשיי נשימה או קוצר נשימה; ותחלואה סיסטמית כמו עייפות או חולשה.

גורמי סיכון לתסמינים ממושכים לאחר הזיהום האקוטי כללו את מספר התסמינים האקוטיים, משך האשפוז וגיל מבוגר. ממצאים אלו עשויים לסייע לקובעי המדיניות לקבל החלטות אודות גישות להתמודדות עם מגפת הקורונה בילדים ולפתח בדיקות סקר ל-Long COVID באלו עם זיהומים חמורים.

ממצאי המחקר מעידים כי הופעת Long COVID יכולה להופיע בכולם, כולל ילדים. על ההורים לשקול בחום לחסן את ילדיהם כנגד COVID-19; כמו כן, יש לנקוט בצעדים להפחתת הסיכון לחשיפה לזיהום הנגיפי.

 

JAMA Netw Open, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה