משפחה

התועלת של פעילות גופנית אירובית על איזון אסתמה ואיכות החיים של החולים (J Asthma)

פעילות

פעילות גופנית אירובית עשויה לשפר את השליטה באסתמה ואת איכות החיים של חולים עם מחלת הריאות הכרונית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Asthma.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לסקור את ההשפעות של פעילות אירובית על בקרת אסתמה ואיכות החיים במבוגרים עם מחלת הריאות. הם אספו נתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים ומחקרים פרוספקטיביים שפורסמו בין תחילת שנת 2012 ועד חודש אפריל בשנת 2022.

לאחר חיפוש במאגרי Scopus, Web of Science ו-PubMed, החוקרים זיהו 10 מחקרים אקראיים ומבוקרים וארבעה מחקרים פרוספקטיביים מבין 2,286 מחקרים שעלו בחיפוש.

כל המחקרים שנכללו בסקירה, פרט לשלושה מחקרים, הצביעו על שיפור משמעותי בבקרת אסתמה ואיכות החיים של החולים לאחר התערבות אירובית. החוקרים מדווחים על הבדלים ניכרים בין המחקרים באופן מדידת היקף ההתערבות האירובית. מובהקות סטטיסטית תועדה באופן עקבי במחקרים בהם הערכת ההתערבות האירובית התבססה על קצב לב מקסימאלי ועל שיא תפוקת כוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פעילות אירובית עשויה לשפר את בקרת אסתמה ואת איכות החיים של חולים בשלב האקוטי והכרוני. ניתן להעריך את היקף הפעילות האירובית בשיטת שונות, אך בסקירה הנוכחית לא תוארו אירועים חריגים משמעותיים על-רקע הפעילות הגופנית. יש מקום להשלים מחקרים נוספים באיכות גבוהה יותר במטרה לאשר את הנתונים הללו.

 

J Asthma. 2022 Jul 21:1-20

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה