האם כדאי להגזים בפעילות גופנית? (Circulation)

מחקר חדש שפורסם ב-Circulation מציע שביצוע פעילות גופנית מעבר להנחיות הנוכחיות לגבי רמות פעילות גופנית מתונה ונמרצת עשוי להאריך חיים. לאמריקאים מומלץ לעשות מינימום של 150 עד 300 דקות בשבוע של פעילות גופנית מתונה או 75 עד 150 דקות בשבוע של פעילות גופנית נמרצת, או שילוב שווה ערך של שניהם, על פי הנחיות הפעילות הגופנית של משרד הבריאות האמריקאי. תוצאות של מחקר שכלל יותר מ-100,000 מבוגרים בארה”ב שנבדקו במשך 30 שנה הראו כי אנשים שביצעו כפול מהזמן המומלץ כיום של פעילות גופנית מתונה או נמרצת מדי שבוע, היו בעלי הסיכון הנמוך ביותר לתמותה בטווח הארוך. יחד עם זאת, מבוגרים שדיווחו שהשלימו פי ארבע מרמות הפעילות המינימליות המומלצות לא ראו תועלת מצטברת ברורה לתמותה, אך גם לא נזק. המחקר הנוכחי כלל 116,221 משתתפים במחקר הבריאות של האחיות ובמחקר המעקב של אנשי מקצועות הבריאות בין השנים 1988 ו-2018, אשר מילאו עד 15 (חציון, 11) שאלונים על בריאותם ופעילות גופנית בשעות הפנאי שעודכנו כל שנתיים. רובם היו לבנים (96%), 63% היו נשים, והגיל הממוצע וה-BMI במהלך המעקב היה 66 שנים ו-26 ק”ג/מ”ר. במהלך 30 שנות מעקב, היו 47,596 מקרי מוות.

הניתוח מצא שאנשים שעמדו בהנחיות לפעילות גופנית נמרצת ארוכת טווח (75-150 דקות/שבוע) הורידו את הסיכון המתואם שלהם למוות ממחלות לב וכלי דם (CVD) ב-31%, מסיבות שאינן CVD ב-15%, ומכל הסיבות ב-19%. אלו שהשלימו פי 2 עד 4 מהמינימום המומלץ (150-299 דקות/שבוע) היה סיכון נמוך ב-27%-33% לתמותה מ-CVD, סיכון נמוך ב-19% לתמותה ללא CVD וסיכון נמוך ב-21%-23% לתמותה מכל הסיבות. בנוסף, 300-374 דקות/שבוע של פעילות גופנית נמרצת היו קשורים לסיכון נמוך ב-32% למוות CVD, סיכון נמוך ב-18% למוות ללא CVD, וסיכון נמוך ב-22% למוות מכל סיבה שהיא. הניתוח מצא גם כי אנשים שעמדו בהנחיות לפעילות גופנית מתונה היו בעלי סיכוני CVD נמוכים יותר, וסיכוני תמותה מכל סיבה נמוכים יותר, בין אם הם היו פעילים 150-244 דקות בשבוע (22%, ו-20%, בהתאמה ) או 225-299 דקות/שבוע (21%, ו-20%, בהתאמה), בהשוואה לאלו שכמעט לא ביצעו פעילות מתונה לטווח ארוך.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Circulation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים