משפחה

מה בין צריכת תיאמין בתזונה ובין הסיכון להופעה חדשה של סוכרת? (QJM)

במאמר שפורסם בכתב העת QJM מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בצורת U בין צריכת תיאמין בתזונה ובין הופעה חדשה של סוכרת במבוגרים.

החוקרים ביקשו לבחון את הקשרים בין צריכת תיאמין במזון ובין הופעה חדשה של סוכרת במסגרת מחקר עוקבה פרוספקטיבי, שכלל 16,272 משתתפים ללא סוכרת בתחילת הדרך, אשר לקחו חלק בסקר CHNS (China Health Nutrition Survey).

המידע התזונתי נאסף באמצעות שאלונים לאורך שלושה ימים, בנוסף לשקילת מזון לאורך שלושה ימים להערכת שמן בישול ורטבים. הופעה חדשה של סוכרת הוגדרה על-פי רמות סוכר בדם בצום של 126 מ”ג/ד”ל ומעלה או ריכוז המוגלובין מסוכרר של 6.5% ומעלה, או אבחנה של סוכרת ע”י רופא במהלך המעקב.

לאורך חציון מעקב של 9 שנים, הופעה חדשה של סוכרת תועדה ב-1,101 משתתפים. בסיכומו של דבר, הקשר בין צריכת תיאמין בתזונה ובין הופעה חדשה של סוכרת היה קשר בצורת U (p<0.001). בהתאם, כאשר צריכת תיאמין נבחנה לפי רבעונים, בהשוואה לאלו ברבעון 2-3 (0.75 עד 1.10 מ”ג ביום), הסיכון להופעה חדשה של סוכרת היה גבוה יותר משמעותית באלו ברבעון הראשון (יחס סיכון מתוקן של 1.33, רווח בר-סמך 95% של 1.10-1.61) והרביעי (יחס סיכון מתוקן של 1.39, רווח בר-סמך 95% של 1.17-1.67).

התוצאות היו דומות לאחר תקנון נוסף למרכיבי תזונה מג’וריים אחרים או קבוצות מזון.

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בצורת U בין צריכת תיאמין בתזונה ובין הסיכון להופעה חדשה של סוכרת במבוגרים באוכלוסייה הכללית בסין, כאשר הסיכון הנמוך ביותר לסוכרת תועד עם צריכה יומית של 0.75-1.10 מ”ג תיאמין.

 

QJM, 2022 Jul 27

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה