משפחה

היענות גבוהה לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם מגנה מפני סיבוכים קרדיווסקולאריים בחולים עם יתר לחץ דם (QJM)

 להיענות גבוהה לטיפול בתרופות לאיזון יתר לחץ דם השפעה מגנה מפני אירועים קרדיווסקולאריים בקרב חולים עם יתר לחץ דם, כאשר שיפור ההיענות לטיפול תרופתי עשוי להביא לתועלת קרדיווסקולארית ארוכת-טווח, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת QJM.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנם מחקרים רבים להערכת הקשר בין היענות לטיפול בתרופות לאיזון יתר לחץ דם ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם יתר לחץ דם; עם זאת, המחקרים דיווחו על תוצאות סותרות בנושא וכעת הם ביקשו להשלים מטה-אנליזה במטרה לבחון בצורה מקיפה את הקשר בין היענות לטיפול בתרופות לאיזון יתר לחץ דם ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם יתר לחץ דם ממחקרי עוקבה.

 החוקרים השלימו חיפוש שיטתי בשני מאגרי נתונים (PubMed ו-Embase) משנת 1974 ועד 15 בדצמבר בשנת 2019 לזיהוי כל הדיווחים בשפה האנגלית להערכת הקשר בין היענות לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים במחקרי עוקבה.

 מטה האנליזה כללה 16 מחקרי עוקבה עם למעלה מ-2.7 מיליון משתתפים. מניתוח הנתונים עלה כי הסיכון היחסי לאירועים קרדיווסקולאריים עמד על 0.66 (רווח בר-סמך 95% של 0.56-0.78) עם ההיענות הגבוהה ביותר לעומת ההיענות הנמוכה ביותר לטיפול בתרופות לאיזון לחץ דם.

 החוקרים זיהו קשר מנה-תגובה בין היענות לטיפול בתרופות לאיזון יתר לחץ דם ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים (p=0.887), כאשר כל עליה של 20% בהיענות לטיפול התרופתי לוותה בירידה של 13% בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים (יחס סיכון של 0.87, רווח בר-סמך 95% של 0.83-0.92) בחולים עם יתר לחץ דם.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הקפדה על טיפול בתרופות לאיזון יתר לחץ דם עשויה להגן מפני אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם יתר לחץ דם.

 

QJM, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה