משפחה

משלב Patiromer עם אנטגוניסט לקולטן למינרלוקורטיקואידים מפחית סיכון להישנות היפרקלמיה בחולי אי-ספיקת לב (Eur Heart J)

השימוש במשלב Patiromer (ולטסה) עם אנטגוניסט לקולטן למינרלוקורטיקואידים במינון גבוה מפחית את הסיכון להישנות היפרקלמיה בחולים אי-ספיקת לב, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Heart Journal.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של Patiromer על רמות אשלגן בדם ואת היכולת של הטיפול לאפשר מתן טיפול במינוני מטרה ספציפיים במעכבי רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל.

מדגם המחקר כלל 1,642 חולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל והיסטוריה של היפרקלמיה על-רקע טיפול במעכבי ציר רניו-אנגיוטנסין-אלדוסטרון, כאשר 1,195 חולים נכללו בשלב הרצה עם Patiromer ואופטימיזציה של טיפול במעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון (50% ומעלה מהמינון המומלץ של מעכבי ACE/ARB/ARNI ו-50 מ”ג של Spironolactone או Eplerenone).

מינוני מטרה ספציפיים של טיפול במעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון הושגו ע”י 878 חולים (84.6%); 439 חולים חולקו באקראי לטיפול ב- Patiromer ו-439 חולים חולקו לזרוע הפלסבו. כל החולים והרופאים לא היו מודעים לקבוצת הטיפול.

התוצא העיקרי של המחקר היה הבדל בין הקבוצות בשינוי הממוצע בריכוז אשלגן בדם.

בתום הטיפול, חציון משך המעקב עמד על 27 שבועות, השינוי הממוצע בריכוז אשלגן עמד על 0.03 מילימול/ליטר בזרוע הטיפול ב- Patiromer ועל 0.13 מילימול/ליטר בזרוע הפלסבו (הבדל של 0.10-, p<0.001).

החוקרים מדווחים כי הסיכון להיפרקלמיה מעל 5.5 מילימול/ליטר (יחס סיכון של 0.63, p=0.006), הפחתת מינון אנטגוניסט לקולטן למינרלוקורטיקואידים (יחס סיכון של 0.62, p=0.006) והמספר הכולל של אירועי היפרקלמיה ל-100 שנות-אדם (77.7 לעומת 118.2 אירועים, בהתאמה; יחס סיכון של 0.66, p<0.001) היה נמוך יותר עם Patiromer.

מניתוח אירועי תחלואה על-רקע היפרקלמיה (יחס ניצחון של 1.53, p<0.001) ומדד שימוש במעכבי ציר רנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון (יחס ניצחון של 1.25, p=0.048) עלו תוצאות שנטו לטובת Patiromer.

אירועים חריגים היו דומים בשתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב Patiromer עם מינון גבוה של אנטגוניסט לקולטן למינרלוקורטיקואידים מפחית את הסיכון להישנות היפרקלמיה בחולי אי-ספיקת לב.

 

Eur Heart J, July 28, 2022

הערת המערכת: לאחרונה קיימנו ראיון עם ד”ר טוביה בן גל אשר התייחס לחידושים ולמשמעויות של ממצאי מחקר זה. 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה