משפחה

טיפול בתוספי מגנזיום עשוי להפחית את הסיכון לקדם רעלת היריון (Biol Trace Elem Res)

היריון

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Biological Trace Elements Research מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה חדשה, מהן עולה כי מתן תוספי מגנזיום פומיים (מגנוקס מאם) עשוי להפחית את הסיכון לקדם רעלת היריון, כאשר ההשפעה המגנה עשויה להיות בולטת במיוחד בנשים הרות בסיכון גבוה.

מחקרים קודמים להערכת החשיבות של תוספי מגנזיום למניעת קדם-רעלת היריון העלו תוצאות סותרות. כעת השלימו החוקרים מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעה של תוספי מגנזיום פומיים על היארעות קדם-רעלת היריון בנשים הרות.

לאחר חיפוש במאגרי Medline, Embase ו-Cochrane’s Library זוהו 7 מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 2,653 נשים הרות.

מהתוצאות עלה כי תוספי מגנזיום פומיים במהלך ההיריון הפחיתו משמעותית את הסיכון לקדם רעלת היריון (סיכון יחסי של 0.76, p=0.04), ללא הטרוגניות משמעותית. ההשפעה לא הייתה מובהקת סטטיסטית בהערכת הסיכון לקדם-רעלת היריון בדרגה חמורה (p=0.29), אם כי רק שני מחקרים היו זמינים להערכת תוצא זה.

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי מתן מגנזיום פומי לא הפחית משמעותית את הסיכון לקדם רעלת היריון בנשים עם הריון תקין (סיכון יחסי של 0.91, רווח בר-סמך 95% של 0.67-1.25), אך ההשפעה המגנה הייתה משמעותית במחקרים שכללו נשים עם הריון תקין או הריון בסיכון גבוה (סיכון יחסי של 0.54, רווח בר-סמך 95% של 0.35-0.83, p=0.005).

ממצאי המחקר תומכים בהשפעה המגנה האפשרית של תוספי מגנזיום פומיים למניעת קדם רעלת היריון, כאשר ההשפעה המגנה בולטת יותר בנשים הרות בסיכון גבוה.

 

Biol Trace Elem Res. 2022 Aug;200(8):3572-3581

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה