גסטרואנטרולוגיה

ויטמין B6 לטיפול בחרדה ודיכאון (Human Psychopharmacology: Clinical & Experimental)

מחקר חדש שפורסם ב-Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental מראה שמינונים גבוהים של ויטמין B6 מפחיתים חרדה ודיכאון. החוקרים מדגישים כי בעוד שמזונות רבים מכילים את הוויטמין, יש צורך במינונים גבוהים בהרבה כדי להשפיע על מצב הרוח ולכן, מומלץ להשתמש בתוספים. החוקרים מדדו את ההשפעה של מינונים גבוהים של ויטמין B6 על מבוגרים וגילו שאלו שטופלו במינונים גבוהים דיווחו שהם חשים פחות חרדה ודיכאון לאחר נטילת התוספים כל יום במשך חודש. המחקר מספק ראיות חשובות לתמיכה בשימוש בתוספי תזונה העשויים לשנות את הפעילות המוחית לצורך מניעה או טיפול בהפרעות מצב רוח.

על פי אחד ממחברי המאמר, “ויטמין B6 עוזר לגוף לייצר נוירוטרנסמיטור ספציפי המעכב דחפים אקסיטטורים במוח, והמחקר שלנו קושר את ההשפעה המרגיעה הזו עם חרדה מופחתת בקרב המשתתפים”. בעוד שמחקרים קודמים הציגו ראיות לכך שמולטי ויטמינים או ממרח מרמייט עשויים להפחית את רמות הלחץ, בוצעו מחקרים מעטים שבהם ויטמינים מסוימים הכלולים בהם מניעים את ההשפעה הזו. המחקר החדש התמקד בתפקיד הפוטנציאלי של ויטמין B6, הידוע כמגביר את ייצור GABA (Gamma-Aminobutyric Acid), כימיקל החוסם דחפים בין תאי עצב במוח.

יותר מ-300 משתתפים חולקו באופן אקראי לנוטלי ויטמין B6 או B12 הרבה מעל הצריכה היומית המומלצת (כפי 50 מהכמות היומית המומלצת) או פלצבו, ונטלו כדור אחד ביום עם אוכל במשך חודש. המחקר הראה שלוויטמין B12 הייתה השפעה מועטה בהשוואה לפלצבו במהלך תקופת הניסיוי, אך ויטמין B6 גרם להבדל משמעותי מבחינה סטטיסטית. רמות מוגברות של GABA בקרב משתתפים שנטלו תוספי ויטמין B6 אושרו על ידי בדיקות שבוצעו בסוף הניסוי, התומכות בהשערה ש-B6 אחראי להפחתת החרדה.

לכתבה ב-MDlinx

למאמר שפורסם ב-Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים