גנטיקה

השמנה מלווה בנפח אשכים קטן יותר ושיעורים גבוהים יותר של הפרעת פוריות (מתוך כנס ENDO)

 בבנים עם השמנת-יתר נפח האשכים קטן יותר, בהשוואה לעמיתיהם במשקל תקין, ממצאים המרמזים לבעיות פוריות אפשריות בבגרות, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נפח האשכים מהווה סמן ישיר לספירת הזרע אשר קטנה במחצית במהלך 40 השנים האחרונות מסיבות לא-ידועות. במקביל לירידה בספירת הזרע, חלה עליה דרמטית בשיעורי השמנה בילדות והפרעת פוריות.

 המחקר הנוכחי כלל 61 בנים במשקל תקין, 53 בנים עם עודף-משקל ו-150 בנים עם השמנת-יתר. תנגודת לאינסולין תועדה ב-97 משתתפים, 22 אובחנו עם טרום-סוכרת ושלושה עם סוכרת מסוג 2.

 בקרב בנים בגילאי 9-14 שנים, באלו עם עודף-משקל והשמנת-יתר תועד נפח אשכים קטן משמעותית, בהשוואה לאלו בעלי משקל תקין.

 החוקרים מדווחים כי בקרב אלו בשלב 1 לפי סיווג טאנר תועדה שכיחות גבוהה יותר של עודף-משקל והשמנת-יתר, בהשוואה לאלו במשקל תקין, רמז לכך שמתבגרים עם עודף-משקל והשמנת-יתר מתחילים התבגרות מאוחר יותר, בהשוואה לאלו במשקל תקין.

 בקרב אלו בגילאי 14-16 שנים, באלו עם תנגודת לאינסולין תועד נפח אשכים קטן יותר, בהשוואה לאלו ללא תנגודת לאינסולין. בקרב אלו בשלב 2 לפי סיווג טאנר, מספר המתבגרים עם תנגודת לאינסולין היה גדול יותר, בהשוואה לביקורות.

 הן באלו לפני תחילת התבגרות (מתחת לגיל 9 שנים) והן באלו בגיל ההתבגרות (גילאי 14-16 שנים), תועד קשר בין היפראינסולינמיה ובין נפח אשכים קטן יותר. החוקרים מציינים כי להיפראינסולינמיה לא הייתה השפעה על מועד תחילת ההתבגרות.

 החוקרים מסבירים כי במידה וממצאים אלו יאושרו במחקרים נוספים, אזי רופאי ילדים עשויים להשלים הערכה של נפח האשכים בכל הביקורים, בדומה לנעשה כיום עם משקל וגובה, במטרה לזהות בשלב מוקדם סטייה בעקומת גדילת נפח האשכים.

 

מתוך כנס ENDO

 

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה