גינקולוגיה

מה בין גיל בעת מנופאוזה ובין הסיכון לפרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב? (Eur Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים לאחר-מנופאוזה עם היסטוריה של מנופאוזה מוקדמת סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מנופאוזה מוקדמת וגיל בעת מנופאוזה ובין הסיכון לאי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-1.4 מיליון נשים לאחר-מנופאוזה, אשר עברו בדיקות רפואיות כחלק משירותי ביטוח הבריאות בקוריאה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון להיארעות אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים על-פי היסטוריה של מנופאוזה מוקדמת וגיל בעת מנופאוזה.

לאחר מעקב ממוצע של 9.1 שנים תועדו 42,699 (3.0%) מקרים חדשים של אי-ספיקת לב ו-44,834 (3.2%) מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים. בנשים עם היסטוריה של מנופאוזה מוקדמת תועד סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.33, רווח בר-סמך 95% של 1.26-1.40) ופרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 1.09, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.16), בהשוואה לנשים ללא היסטוריה דומה.

בהשוואה לנשים בגילאי 50 שנים ומעלה בעת מנופאוזה, באלו בגילאי 45-49 שנים, 40-44 שנים ומתחת ל-40 שנים בעת מנופאוזה תועד סיכון מוגבר משמעותית להיארעות אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לקחת בחשבון את הגיל בעת מנופאוזה וכי מנופאוזה מוקדמת מלווה בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים.

 

Eur Heart J, Aug 4, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.