המטו-אונקו ילדים

איגוד רופאי בריאות הציבור: לבקר מחיר יקר לבריאות הציבור והסביבה ולכן ביטול מכסים על ייבוא הבקר הינה בשורה גרועה לכולנו

הודעת איגוד רופאי בריאות הציבור

איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל והפורום הישראלי לתזונה בת קיימא: ביטול מכסים על ייבוא בקר הינה בשורה גרועה לכולנו.  עידוד צריכת בקר מיובא יפגע בבריאות הציבור, בסביבה ובהתמודדות עם משבר האקלים.

הורדת יוקר מחייה חשובה וחייבת להיעשות באופן שמקדם בריאות והתמודדות עם מכלול המגפות והמשברים שאנו בעיצומם: ממגפת ההשמנה והסוכרת, אי בטחון תזונתי, משברי האקלים והסביבה, מגפת הקורונה והמשבר הגאופוליטי המלחמה באוקראינה, אשר קשורים כולם בקשרי גומלין למערכות המזון.

על פי נתוני משרד החקלאות צריכת הבשר לנפש בישראל היא מהגבוהות בעולם, ונמצאת במגמת עלייה.
צמצום מזון מן החי בכלל וצריכת בקר בפרט חיוניים להתמודדות מושכלת עם הצרכים הבריאותיים-סביבתיים של ישראל והנה חלק מהיעדים שישראל העמידה לעצמה לקראת פסגת מערכות מזון של האו”ם.

המלצות התזונה של ישראל וארגוני בריאות וסביבה מובילים כוללות צמצום משמעותי בצריכת הבשר באופן מיידי. מכאן שביטול מכסים על הבקר המיובא סותר המלצות אלו ועלול לפגוע בחוסנה של ישראל.

הבטחת בטחון תזונתי לישראל במצב הנוכחי של מערכות מזון גלובליות שבורות מחייבת מעבר לתזונה שהנה בעקרה ממזונות בריאים מהצומח עם הקטנת צריכת מזון מן החי תוך תמיכה משמעותית בחקלאות מקומית ומקיימת ועודד צריכת מזון ותזונה בריאים וברי קיימא.
כאן מקודם במחטף מהלך פוגעני הפוך למדיניות הבריאות של ישראל תוך התעלמות ממכלול השיקולים הרלוונטים.

הערת המערכת: באפריל 21 קיימנו ראיון מיוחד עם פרופ’ נדב דוידוביץ שעסק בסוגית משבר האקלים תוך התייחסות כמובן גם לסוגיית צריכת בשר ודגים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה