המטו-אונקו ילדים

פאנל מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי תומך בהוספת מרכיבי אומיקרון לחיסוני בוסטר כנגד קורונה (מתוך הודעת ה-FDA)

 פאנל מייעץ למנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) לעדכן את חיסוני הבוסטר כנגד COVID-19 בארצות הברית כך שיכללו מרכיב כנגד אומיקרון, תוך הבהרת החשיבות במידע נוסף אודות יעילות חיסונים אלו כנגד וריאנטים חדשים של הנגיף.

 ועידת ה-Vaccines and Related Biological Products Advisory Committee של ה-FDA הצביעה ברוב של 19 תומכים לעומת 2 מתנגדים לטובת הפורמולה החדשה – אם כי ההרכב של הפורמולה עדיין לא נקבע. מנהל המזון והתרופות האמריקאי לעיתים קרובות משלב את העמדות של יועציו בהחלטות של הארגו, אם כי הסוכנות אינה מחויבת לעשות כך.

 עם זאת, במקרה זה צמרת מומחי הסוכנות במפגש תמכו בפיתוח חיסוני COVID-19 עדכניים התואמים לווריאנטים המתפתחים. שני תתי-סוגים של ווריאנט אומיקרון, BA.4 ו-BA.5, אשר הופיעו לראשונה בדרום אפריקה במרץ 2022, התפשטו ברחבי ארצות הברית והביאו לעליה מהירה בהיקף המקרים באוכלוסייה.

 מנתונים חדשים מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן עולה כי שני תתי הסוגים הללו מאוד מדבקים ומהווים כעת למעלה ממחצית המקרים החדשים של COVID-19 בארצות הברית.

 המסר העיקרי של הועידה המייעצת היה כי יש מקום לעדכון החיסונים כך שיספקו הגנה מפני הנגיף המקורי וכנגד ווריאנט אומיקרון, עמדה המדגישה את החשיבות של וריאנטים חדשים של הנגיף. עם זאת, המומחים מדגישים כי מדובר בהחלטה מאתגרת, מאחר ואיש אינו יכול לחזות כיצד נגיף הקורונה יתפתח בעתיד.

 שני המתנגדים לעמדה זו הביעו ספק באשר לנתונים שנאספו עד כה לטובת שינוי החיסון וציינו כי נראה שההגנה של החיסונים הזמינים כיום תקפה גם לווריאנטים החדשים. חברי פאנל אחרים גם הביעו הסתייגויות, למרות שתמכו בעמדה של שינוי החיסונים על-מנת ללמד את הגוף להדוף זנים חדשים של הנגיף, לצד ההגנה מפני הנגיף המקורי.

 

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה