המטו-אונקו ילדים

עדויות חדשות תומכות בטיפול מונותרפי ב-Gilteritinib בחולים עם AML חוזרת או עמידה עם מוטציה מסוג FLT3 (מתוך Ann Hematol)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Hematology מדווחים חוקרים ממספר מרכזים בישראל על נתוני עולם אמיתי התומכים ביעילות Gilteritinib (זוספטה) בחולים עם לויקמיה מסוג AML (Acute Myeloid Leukemia) , כולל חולים לאחר מספר קווי טיפול קודמים, כולל מעכבי טירוזין קינאז.

ברקע למחקר שנערך בראשות דר’ שי שמעוני ממרכז דוידוף לטיפול וחקר מחלות הסרטן בבית החולים בלינסון, מסבירים החוקרים כי בחולים עם לויקמיה חוזרת או עמידה מסוג AML עם מוטציית FLT3 הפרוגנוזה גרועה. Gilteritinib הינו מעכב טירוזין קינאז FLT3 אשר אושר לאחרונה לטיפול בחולים עם AML עמידה או חוזרת. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את נתוני עולם-אמיתי אודות טיפול ב- Gilteritinib בחולים עם AML עמידה/חוזרת עם מוטציית FLT3 ולהשוות את התוצאות אל מול אוכלוסיית חולים דומה שטופלו במשטרי הצלה על-בסיס כימותרפיה.

מדגם המחקר כלל 26 חולים משישה מרכזים בישראל אשר טופלו ב- Gilteritinib בשל AML חוזרת/עמידה עם מוטציית FLT3. מבין החולים שנכללו במחקר, 80% קיבלו משטר אינדוקציה אינטנסיבי קודם ו-40% מהם קיבלו טיפול קודם במעכבי טירוזין קינאז.

החוקרים מדווחים כי 12 חולים (48%) השיגו תגובה מלאה עם Gilteritinib. חציון ההישרדות הכוללת המשוער בכלל המדגם עמד על 8 חודשים והיה ארוך יותר משמעותית בחולים שהשיגו תגובה מלאה, בהשוואה לאלו שלא השיגו תגובה מלאה לטיפול (16.3 חודשים לעומת 2.6 חודשים, בהתאמה, p=0.046).

מניתוח רב-משתני עלה כי השגת תגובה מלאה לטיפול הייתה המנבא היחיד להישרדות כוללת ארוכה יותר (יחס סיכון של 0.33, רווח בר-סמך 95% של 0.11-0.97, p=0.044).

חשיפה קודמת למעכב טירוזין קינאז לא השפיעה על ההישרדות הכוללת אך לוותה בהישרדות ללא-אירועים שהייתה טובה יותר (יחס סיכון של 0.15, p=0.016).

מהשוואה בין חולים בסיכון דומה אשר טופלו ב- Gilteritinib ואלו שקיבלו טיפול הצלה אינטנסיבי עלו שיעורי תגובה דומים (50% בשתי הקבוצות); חציון משך ההישרדות הכוללת עמד על 9.6 חודשים לעומת 7 חודשים בקבוצת Gilteritinib לעומת קבוצת הביקורת, בהתאמה (p=0.869).

החוקרים מסכמים וכותבים כי נתוני עולם-אמיתי אלו תומכים ביעילות על נתוני עולם אמיתי בחולים עם AML חוזרת או עמידה לאחר מספר קווי טיפול קודמים.

 

Ann Hematol. 2022 Jun 24

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה