המטולוגיה

החיסון הדו-ערכי של חברת מודרנה כנגד נגיף הקורנה הדגים יעילות גבוהה נגד זני אומיקרון (מתוך הודעת חברת מודרנה)

קורונה

 חברת מודרנה הודיעה כי החיסון הדו-ערכי של החברה שפותח כנגד וריאנט אומיקרון הדגים תגובה משמעותית של נוגדנים מנטרלים כנגד תתי הזנים BA.4 ו-BA.5 של ווריאנט אומיקרון וכי בכוונת החברה לפנות בבקשה לקבלת אישור החיסון בשבועות הקרובים.

 החיסון הדו-ערכי של חברת מודרנה כולל את החיסון המקורי שפותח כנגד קורונה, בשילוב עם מרכיב המכוון כנגד ווריאנט אומיקרון ותתי-זנים של ווריאנט זה.

 הודעה זו פורסמה במקביל לעליה בהיקף מקרי הדבקה ב-BA.4 ו-BA.5 ברחבי העולם ושבועיים בלבד לאחר שהחברה הודיעה כי החיסון הוביל לתגובת נוגדנים מרשימה כנגד ווריאנט אומיקרון, בהשוואה לגרסה הנוכחית של החיסון.

 על-פי הודעת החברה, החיסון הדו-ערכי הוביל לעליה של פי 5.4 ברמות נוגדנים מנטרלים כנגד BA.4 ו-BA.5 מעבר לטיטר ההתחלתי בכלל המשתתפים, ללא תלות בהיסטוריה של זיהום קודם, עם עליה של פי 6.3 בקבוצה של משתתפים ללא נוגדנים כנגד הנגיף – אלו עם עדות לזיהום קודם.

 חודש לאחר קבלת מנת הדחף, הממוצע הגיאומטרי של טיטר הנוגדנים המנטרלים כנגד BA.4 ו-BA.5 עמד על 941 בכלכל המשתתפים ועל 727 באלו ללא עדות קודמת לנוגדנים. להשוואה, מחקרים קודמים להערכת מנת הדחף הדגימו ממוצע גיאומטרי של טיטר נוגדנים של 629 כנגד BA.1 ו-828 כנגד ווריאנט דלתא. ממוצע גיאומטרי גבוה יותר מעיד על תגובה חיסונית משמעותית יותר כנגד הזיהום.

 מחברת מודרנה נמסר כי הם מעודדים מהנתונים אודות יעילות החיסון כנגד BA.4 ו-BA.5 ומתכננים להגיש את הנתונים הללו לרשויות בדחיפות ומתכוננים לספק את החיסון בחודש אוגוסט, לפני העלייה האפשרית בזיהומי SARS-CoV-2 עקב תתי-זנים של ווריאנט אומיקרון בתחילת הסתיו.

 

מתוך הודעת חברת מודרנה

 

לידיעה ב-CIDRAP

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה