מחלות זיהומיות

עדויות חדשות תומכות בנוכחות נוגדנים כנגד נגיף הקורונה בחלב אם (BMC Pregnancy Childbirth)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Pregnancy and Childbirth עולות עדויות המאשרות את נוכחות נוגדני IgA ו-IgG כנגד נגיף הקורונה בחלב אם של נשים שהחלימו מקורונה ומעלות את האפשרות כי לנוגדנים אלו תועלת אימונולוגית ספציפית לתינוקות יונקים, כולל הגנה מפני הדבקה בנגיף ומפני מחלה חמורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נוגדנים כנגד נגיף הקורונה בחלב אם עשויים להגן על התינוקות דרך חיסון פאסיבי. מטרת המחקר הנוכחי הייתה למדוד את רמות נוגדני IgA ו-IgG בחלב אם ובדם לאחר זיהום בקורונה.

במסגרת המחקר נאספו דגימות חלב אם ודגימות דם מ-72 נשים מניקות עם זיהום בנגיף הקורונה, בין אם היו תסמיניות או א-תסמיניות. הדגימות נאספו 1-229 ימים לאחר הופעת התסמינים הקליניים של הזיהום הנגיפי. קבוצת הביקורת כללה 17 אימהות ללא היסטוריה של COVID-19. בדיקות ELISA שימשו להערכת נוגדנים כנגד SARS-CoV-2.

נוגדני IgA בחלב אם זוהו באימהות והריכוזים שלהם היו גבוהים יותר באופן עקבי מריכוז נוגדני IgG כנגד הנגיף. בדגימות הדם וחלב האם מנשים עם COVID-19 תועדו ריכוזים גבוהים יותר של נוגדני IgG ו-IgA כנגד RBD, בהשוואה לריכוזים בדם בקבוצת הביקורת של נשים ללא COVID-19. לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית ברמות הנוגדנים בדגימות הדם מנשים עם וללא תסמינים שנחשפו לנגיף הקורונה ובין רמות הנוגדנים ומרווח הזמן מתוצאה חיובית לבדיקת קורונה לאורך המעקב.

ממצאי המחקר מאשרים את נוכחות נוגדני IgA ו-IgG כנגד נגיף הקורונה בחלב שד של נשים שהחלימו מקורונה ותומכים בהשפעה המגנה האפשרית של נוגדנים אלו בתינוקות יונקים.

 

BMC Pregnancy Childbirth. 2022 Aug 11

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה